دولت به حمایت اصلاح‌طلبان نیاز دارد 

روز گذشته اولین نشست مشترک اعضای شورای عالی سیاست گذاری استانها با اعضای شورای عالی اصلاح طلبان مرکز در محل دفتر مجمع روحانیون مبارز برگزار شد.

به گزارش امیدنامه به نقل از رونامه الکترونیک امیدایرانیان، در ابتدای این نشست محمود صادقی نائب رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گزارشی از دیدار هیات رئیسه این شورا با رئیس جمهور مطرح کرد.به گفته وی رئیس جمهور در آن دیدار به بیان جزییات ملاقاتش با رهبر انقلاب پیرامون حضور در انتخابات ریاست جمهوری پرداخت که روحانی دیدارش با رهبری را بسیار خوب و دلگرم کننده جهت تداوم همکاری‌های کلان اعلام کرد.

پس از سخنان صادقی،حسین مرعشی رئیس کارگروه استانهای شورای عالی نیز به جلسه فوق‌العاده شورای عالی سیاست‌گذاری و اعلام حمایت این شورا از حجت‌الاسلام حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده اشاره کرد و گفت: جلسه یکشنبه شب شورای عالی  چالشی بود و بعداز بحث‌های بسیار دشوار، شورای عالی سیاست‌گذاری تصمیم گرفت در انتخابات پیش‌رو از آقای روحانی حمایت کند و تا نتیجه نهایی از این اقدام دست نخواهیم کشید.

مرعشی بر اهمیت انتخابات شوراها تاکید کرد و گفت: طبق توافق صورت گرفته مقرر شد هیچ شخص و یا گروهی از شورا سهم خواهی نکند.

رییس کارگروه استان‌های شورای عالی سیاست‌‌گذاری اصلاح‌طلبان تصریح کرد: برخی از احزاب حامیان دولت نیز اگر می‌خواهند با ما همکاری مشترک کنند نباید سهم خواهی داشته باشند.

حسین کمالی  نیز در این نشست گفت: سال گذشته سعی کردیم انتخابات بدون تنشی برگزار کنیم، امسال هم می‌خواهیم همین روش را ادامه دهیم.

دبیرکل حزب اسلامی کار با تاکید براینکه به دنبال رقابتی سالم هستیم، اظهار کرد:‌ از رقبای خودمان انتظار داریم که در دوران تبلیغات برنامه‌های خود را ارائه دهند و بجای تخریب و توهین به تشریح برنامه‌های خود بپردازند.

عضو هیات رییسه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: برخی از احزاب حامیان دولت هم می‌توانند بدون سهم خواهی همچون سایر گروه‌های اصلاح‌طلب در روند شکل گیری لیست مشترک برای انتخابات شوراها همکاری کنند.

در ادامه این نشست روسای استانی شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان به بیان دغدغه‌های خود در ارتباط با انتخابات شوراها و ریاست جمهوری پرداختند و بر ضرورت انسجام اصلاح طلبان و نیز همراهی احزاب حامی دولت از جمله حزب اعتدال و توسعه بدون سهم خواهی تاکید کردند.

اشرف بروجردی رئیس کمیته زنان ستاد انتخاباتی روحانی که مهمان این نشست بود طی سخنانی گفت:« فرصت‌ها بسیار سریع و تند می‌گذرد و ما باید آنها را رصد کنیم. این فرصت اندک، بخشیش به تعطیلات عید می‌گذرد و باز زمان محدودتر می‌شود. ما باید همه خود را با فضایی که در کشور به وجود آمده، مصروف  این کنیم که انتخاباتی پر شور برگزار شود و هم اینکه کاندیدای مورد نظر یعنی دکتر روحانی،  بتوانند در مسئولیتی که بودند، مجدداً قرار گیرند. طبیعتاً برای رسیدن به آن نقطه نیاز داریم که همه کسانی که صاحب رأی هستند، پای صندوق‌های رأی بیآیند. سهم عمده را زنان در این زمینه دارند. بنابراین هر چقدر که توجه به این مسأله بیشتر شود، دامنه نفوذش بیشتر خواهد بود. شکل گیری امور زنان ستاد آقای روحانی  فرصتی را برای زنان ایجاد کرده که بتوانند تلاش خود را برای جلب آرای بیشتر، مضاعف کنند. قصد ما این نیست که در استان‌ها شاخه و یا شعبه‌ای داشته باشیم، بلکه تنها قصدمان تعامل با ستادهای استانی است. بنابراین امیدوارم بخش مربوط به زنان در استان‌ها فعال شود تا ما بتوانیم با آنها در ارتباط باشیم. امیدواریم این تعامل بتواند، نتیجه مثبتی در پی داشته باشد تا همه جشن پیروزی بگیریم.»

مهمان ویژه این نشست محمد شریعتمداری معاون رئیس جمهور بود که در سخنان خود به بیان عملکرد دولت در حوزه‌های مختلف اشاره کرد.

او با بیان اینکه بار فشار برای انتخاب مجدد روحانی روی دوش اصلاح طلبان است از اعتماد  شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان به حسن روحانی برای حمایت از او قدردانی کرد.

شریعتمداری ضمن بیان دستاوردهای دولت در حوزه های مختلف بویژه در زمینه اشتعال با استناد به آمار سایت سازمان تامین اجتماعی از نادیده گرفتن دستاوردهای دولت انتقاد کرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین از نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی،سید محمد خاتمی و ایثار دکتر عارف در پیروزی حسن روحانی در انتخابات سال ۹۲ تجلیل کرد.

دولت به حمایت اصلاح‌طلبان نیاز دارد

محمد شریعتمداری،پس از نشست روز گذشته هیات رئیسه شورای عالی استانها با اعضای شورای عالی مرکز  در گقت وگویی با خبرنگار «امید ایرانیان» در پاسخ به این سؤال که آیا از سمت خود استعفا داده‌اید یا نه، گفت:«من امروز به عنوان  معاون اجرایی رئیس جمهور آمدم تا از تصمیم دیروز ستاد شورای عالی سیاست گذاری تقدیر و تشکر کنم.» او درباره استفاده دولت از پتانسیل اصلاح طلبان و تأثیر تصمیم شورای عالی سیاست گذاری در جامعه گفت:« اصلاح طلبان مثل گذشته حامی دولت هستند. در واقع، همان طور که اصلاح طلبان در گذشته از دولت حمایت کردند، اکنون هم این حمایتشان جای تقدیر دارد.» او با یادداوری حمایت هاشمی و خاتمی از روحانی و ایثار دکتر عارف که موجب پیروزی روحانی شد ،گفت:«قطعاً در آینده نه چندان دور هم، خواهید دید که دولت از اصلاح طلبان، حمایت خواهد کرد. البته دولت نیاز به حمایت اصلاح طلبان دارد. این گروه‌های سیاسی هستند که دولت‌ها را در ارائه بیشتر خدمات به مردم حمایت می‌کنند هدف گروه‌های سیاسی همین است.  گروه‌های سیاسی می‌خواهند که دولت خدمتگذار باشد، وقتی اینطور شود، هدف  محقق شده است.» او یادآوری کرد:«دولت آنچه در توان داشته، گذاشته است و مطمنم که دوستان این موارد را در نظر می‌گیرند. دولتی که اصلاح طلبان از آن حمایت کردند، تمام تلاشش را می‌کند که خدمت بیشتری به مردم ارائه کند.»

افزودن نظر جدید