احمدی‌نژاد: در دهه 50 ولایت فقیه تدریس می کردم/به خاطر حضور هاشمی از مشایی حمایت کردم

محمود احمدی نژاد روز پنجشنبه با تعدادی از نمایندگان عضو جبهه پایداری ملاقات کرد.

به گزارش  امید به نقل از متین نیوز، در این دیدار سخنان مهمی از طرف احمدی نژاد مطرح شده است که متن این سخنان از سوی یکی از اعضای حاضر در جلسه در اختیار متین نیوز قرار گرفت.

در این جلسه احمدی نژاد خطاب به حاضرین گفت: اگر سیر تحولات بین المللی و نقشه های منطقه ای و فرامنطقه ای امریکا را نشناسیم نمی توانیم به تحلیل درستی از تحولات داخلی ایران برسیم.

رییس جمهور سابق افزود: در هیچ دوره ای از سالهای پس از انقلاب، تا این حد تحولات داخلی کشورمان متاثر از تحولات جهانی نبوده است.

احمدی نژاد گفت: مهمترین برنامه امریکا در منطقه، طرح دو کشور برای حل دعوای صهیونیستها با اعراب و تجزیه روسیه و ایران است.

رییس جمهور سابق اظهار داشت: امریکاییها به خوبی فهمیده اند که در ایران، رهبری یک تنه در برابر برنامه های آنها در حال مقاومت هستند و مهمترین نماد استقلال و تمامیت ارضی ایران شخص حضرت آقا است بنابراین تمام زورشان را در تخریب این محور متمرکز کرده اند.

احمدی نژاد گفت: استراتژی امریکاییها تخریب رابطه مردم با رهبری است و تاکتیکشان هم تبلیغ وجود فساد و ناکارآمدی در کشور است.

رییس جمهور سابق اظهار داشت: امروز حضرت آقا فقط نماد حاکمیت نظام سیاسی برآمده از انقلاب اسلامی نیستند بلکه مساله تمامیت ارضی و استقلال ایران هم به جایگاه رهبری پیوند خورده است بنابراین پشتیبانی از رهبری هم مساله ای اعتقادی و انقلابی است و هم مساله ای ملی و ایرانی.

احمدی نژاد در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان که پرسیده بود شما در این شرایط چه می کنید؟ گفت: بنده دیگر برای فعالیت سیاسی انگیزه شخصی ندارم چون اولا تمام مراتب قدرت را در این کشور تجربه کرده ام و ثانیا ترجیح می دهم به فعالیتهای پژوهشی و آموزشی مشغول باشم اما اگر ابعاد این توطئه ای که علیه رهبری در جریان است شدت پیدا کند بر پایه شناختی که از بنده دارید عافیت طلبی نمی کنم و با تمام ظرفیتهای فردی و اجتماعی خود به صحنه می آیم.

رییس جمهور سابق اظهار داشت: جریان انقلاب اسلامی در عمر ۳۶ ساله خود هیچ وقت به این اندازه تحت فشار نبوده است در این شرایط شناخت اهداف انقلاب و پافشاری بر آنها در اولویت کارهایمان باید باشد.

وی افزود: در تشخیص دشمن هم نباید افق هایمان کوچک باشد و دشمن را در سقف فلان شخصیت یا گروه سیاسی محدود کنیم ما باید مداوما به یاد خود بیاوریم که دشمن اصلی انسان شیطان است و نظام شیطانی امریکا اصلی ترین دشمن انسان امروز است.

احمدی نژاد گفت: دشمن همه تلاشش را می کند تا با اختلاف اندازی، ایجاد شک و تردید و پرداختن به موضوعات فرعی، جبهه نیروهای انقلاب را دچار تشتت کند تا به جای آنکه همه باهم یک صدا در برابر دشمن بایستیم با بزرگ کردن موضوعات فرعی، دشمن را فراموش کنیم و مقابل هم بایستیم.

رییس جمهور سابق اظهار داشت: باید بر آنچه تاکنون میان نیروهای انقلاب گذشته، صلوات بفرستیم، فارغ از اینکه در این اختلافات هر فرد یا گروهی چقدر قصور یا تقصیر دارد.

احمدی نژاد گفت: در ۸ سال دولت به خصوص در دوسال آخر، برخی دوستان به بنده و همکارانم جفا کردند اما از همه آنها گذشتم تا جبهه انقلاب از اختلاف خالی شود.

رییس جمهور سابق اظهار داشت: اگر موضوعات اختلافی میان نیروهای انقلاب را بررسی کنید می بینید که جنس همه این اختلافات از جنس اولویت دادن به مسائل فرعی و بزرگ کردن آنها است.

رییس جمهور سابق اظهار داشت: چرا یکبار با خود نگفتید که احمدی نژاد و ضدیت با رهبری؟ احمدی نژاد و ضدیت با ولایت فقیه؟

وی افزود: من کتاب ولایت فقیه را اولین بار سال ۱۳۵۰ خواندم و با همین آقای مهندس ثمره سال ۵۵ به دانشجویان علم و صنعت ولایت فقیه تدریس می کردیم.

رییس جمهور سابق اظهار داشت: رابطه بنده با حضرت آقا زمانی شکل گرفت که نتوانستم در برابر مظلومیت ایشان در دوره ریاست جمهوری شان ساکت باشم و در همان دهه ۶۰ هم انجمن اسلامی علم و صنعت و هم گروه هفتاد و دو تن را به مرکز حمایت از ایشان تبدیل کردیم.

احمدی نژاد گفت: با این وصف آیا اصلا ضدیت با ولایت فقیه و رهبری به شکل و شمایل بنده و همکارانم می خورد که هنوز عده ای چماق ضدولایت فقیه را علیه بنده بالا نگه داشته اند؟

رییس جمهور سابق اظهار داشت: اگر حمایتهای رهبری نبود باندهای قدرت و ثروت هیچ وقت نمی گذاشتند یک آدم مثل بنده در این کشور رییس جمهور شود و همان سال ۸۴ نسخه ما را می پیچیدند و دولتمان را سر شش ماه ساقط می کردند همانطور که قولش را هم به شیوخ عربی داده بودند.

احمدی نژاد گفت: بنده و همه همکارانم مدیون رهبری هستیم اگر ایستادگی ایشان در برابر فتنه ۸۸ و پشتیبانی از آراء مردم در نمازجمعه ۲۹ خرداد نبود، هرگز دولت دهم شکل نمی گرفت.

رییس جمهور سابق اظهار داشت: اینها را بگذارید کنار تدابیر و تلاشهای رهبری که از همان سال ۶۸ اعلام کرده بودند که آینده از آن حزب الله است و از همان زمان نیروهای انقلاب را صاحب هویت و گفتمان کردند.

احمدی نژاد گفت: بنده واقعا اعتقاد دارم که دولت نهم و دهم ثمره پایمردی رهبری بر اصول انقلاب و مقاومت ایشان در برابر دشمن بود بنابراین جز سربازی رهبری و ولی فقیه شان دیگری برای خود و همکارانم قائل نیستم.

رییس جمهور سابق در پاسخ به سوالی درباره جمله معروف احمدی نژاد یعنی مشایی اظهار داشت: اولا از شما توقع دارم که از مسائل فرعی عبور کنید ثانیا امروز همه می دانند که آقای مهندس خودشان کناره گیری کرده اند ثالثا در انتخابات ۹۲ چون حضور آقای هاشمی قطعی شد و ما رای آورتر از مهندس مشایی برای رقابت با ایشان نداشتیم بنده با گفتن این جمله از خودم هزینه کردم تا بتوانیم انقلاب را از خطر ارتجاع دور کنیم بنابراین آن جمله مربوط به یک عرصه انتخاباتی که به عرصه دفاع از انقلاب تبدیل شد، بود و امروز مطلقا موضوعیتی ندارد و تکرار آن موجب تفرق میان نیروهای انقلاب می شود.

احمدی نژاد گفت: احمدی نژاد فقط سرباز انقلاب و رهبری و خادم مردم است و غیر از این شانی ندارد.

رییس جمهور سابق گفت: مساله ما فقط و فقط باید صیانت از انقلاب اسلامی و استقلال و تمامیت ارضی ایران و دفاع از حقوق مردم باشد و اگر در دعواهای سیاسی با آدمهای کوچک گرفتار بشویم قطعا خسر الدنیا و الاخره خواهیم شد.

احمدی نژاد در پایان این دیدار در پاسخ به سوال یکی از حاضرین که با اشاره پایگاه رای خوب ایشان، از انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ سوال کرد، گفت: مردم خادمان واقعی خود را می شناسند و به بنده هم لطف دارند. کاش در بادرود روز ۲۸ صفر بودید و شعارهای مردم را می شنیدید با تمام این الطاف مردمی بنده هیچ برنامه ای برای انتخابات مجلس و ریاست جمهوری ندارم مگر آنکه همانطور که گفتم ریسک شرایط بسیار بالا باشد.
 

افزودن نظر جدید