ادامه فضای امنیتی در دانشگاه علم و صنعت

با وجود تاکیدات فراوان دولت جدید بر پایان دادن به فضای امنیتی در دانشگاه‌ها ، گزارش‌های دانشجویی از دانشگاه علم و صنعت تهران از توقیف یک نشریهی منتقد؛ احضار 19 تن از دانشجویان به کمیته ی انضباطی و احضار 5 دانشجوی دختر به اداره ی امور خوابگاه ها جهت اخذ تعهد خبر می‌دهند.

به گزارش امید،بر اساس این گزارش‌ها نشریه دانشجویی "رمنه" دانشگاه علم و صنعت در هفته  گذشته به دلیل چاپ شعری از رضا براهنی به نام " از هوش می..." و با صدور حکم "دو ماه تعلیق از فعالیت‌های فرهنگی-هنری" برای مدیر مسئول این نشریه، توقیف شده است. این در حالی است که این شعر برای نخستین بار در سال 1374 در مجموعه ی "خطاب به پروانه ها" منتشر شده و بعد از آن 4 بار نیز به تجدید چاپ رسیده است که آخرین آن ها در سال 1391 است.

این نشریه ی دانشجویی در آخرین شماره  خود به بررسی حادثه  12 آبان و ضرب و شتم اولین رئیس انتخابی دانشگاه ها توسط برخی از اعضای بسیج دانشجویی این دانشگاه در سال 1383پرداخته بود.

همچنین طبق اخبار واصله از دانشجویان این دانشگاه در چند هفته  گذشته حدود 19 نفر از دانشجویان، که تعداد زیادی از آنان را دانشجویان پسر خوابگاهی تشکیل می دهند، به دلایلی همچون نواختن گیتار،  کشیدن سیگار در خوابگاه و... به کمیته  انضباطی این دانشگاه احضار شده اند.
برخی از دختران خوابگاهی نیز ابه دلیل آنچه "ایجاد سر و صدا" در محوطه  خوابگاه اعلام شده است؛ به اداره  امور خوابگاه ها فراخوانده شده و پس از تهدید به اخراج از خوابگاه مجبور به امضای تعهدنامه شده‌اند.

گفتنی است ادامه سیاست تفکیک جنسیتی، تک صدایی، برخوردهای غیرقانونی حراست و عدم وجود تشکل های منتقد همچون انجمن اسلامی و شورای صنفی از دیگر مشکلات دانشجویان در این دانشگاه  است.
 

افزودن نظر جدید