ادعای تغییر ترکیب خبرگان٬ نوعی خبرگان‌هراسی است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: سرو صدا‌ها علیه آیت الله هاشمی از بی‌تقوایی است و وی که نقش ویژه‌ای در پدید آمدن انقلاب اسلامی داشته هیچگاه کاری نمی‌کند که نظام و انقلاب آسیب ببیند.

به گزارش امیدنامه به نقل از ایلنا،آیت الله هاشم هاشم‌زاده هریسی  درباره انتقاد از تعدد ثبت نام دواطلبان برای انتخابات اظهار داشت: چنین حضوری دارای محاسن و معایبی است که می‌تواند خسارات و هزینه زیادی وارد کند.

وی ادامه داد: حق شهروندی و زحمات شورای نگهبان دو موضوع مهمی است که نمی‌توان از آن‌ها به راحتی گذشت اما باید منتظر ماند و تصمیم شورای نگهبان و مسئولان اجرایی در بررسی صلاحیت‌ها را دید.

نماینده آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری درباره تفاوت پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با دوره‌های قبلی گفت: خبرگان‌‌‌ همان است و مواضع‌ آن همان؛ اصل آن به ولایت فقیه و رهبری مرتبط است و مسایلی که در حاشیه مطرح می‌شود٬ بی‌مبناست٬ چراکه خبرگان رهبری مربوط به اسلامیت و نظام ایران است.

آیت الله هریسی با تاکید بر اینکه خبرگان رهبری در هر دوره‌ای حساس و مهم است، گفت: مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات افزایش اعتبار رهبری و ولایت فقیه را به دنبال دارد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری درباره تلاش تندرو‌ها بر القای این موضع که عده‌ای به دنبال تغییر ترکیب مجلس خبرگان هستند، تصریح کرد: مگر ضد انقلاب‌ها می‌خواهند وارد شوند که اینگونه بی‌اساس حرف می‌زنند.

آیت الله هریسی بیان داشت: ادعای این موضع که برخی دنبال تغییر ترکیب و ساختار خبرگان هستند٬ خبرگان‌هراسی است٬ مگر اعضا در خبرگان چه می‌خواهند انجام بدهند که چنین ادعایی را مطرح کنیم همه می‌دانند که اصل و وظایف این مجلس مشخص است.

وی با بیان اینکه آن‌ها باید بدانند با این قبیل اقدامات بی‌اساس آب از آب تکان نمی‌خورد، گفت: این اقدامات و القا بر اینکه چه شخصی باشد و چه شخصی نباشد تندروی، دروغ و بی‌تقوایی است و همه با اهداف و اغراض سیاسی صورت می‌گیرد چراکه کسی نه غرضی دارد نه مرضی که بخواهد ساختار چنین مجلسی را تغییر دهد و نه با نیت خاصی قصد ورود را به عرصه دارد و هر شخصی که بخواهد به وظیفه انقلابی خود عمل کند وارد عرصه می‌شود.

عضو خبرگان رهبری درباره هجمه‌های اخیر علیه آیت الله هاشمی رفسنجانی از سوی گروه‌ها و رسانه‌های تندرو گفت: آیت الله هاشمی‌‌‌ همان هست که از ابتدای انقلاب تاکنون بوده و غیر از این هم چیز دیگری نیست.

وی بیان داشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی همیشه هر نظری که داشته اعلام کرده و اینکه علیه وی ادعا می‌شود که می‌خواهد در خبرگان کاری کند دروغ است.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه سر و صدا‌ها علیه آیت الله هاشمی از بی‌تقوایی است، گفت: وی که نقش ویژه‌ای در پدید آمدن انقلاب اسلامی داشته هیچگاه کاری نمی‌کند که نظام و انقلاب آسیب ببیند و این را تمام دنیا می‌داند و خود تندرو‌ها هم به آن آگاه هستند.

آیت الله هاشم‌زاده هریسی با تاکید بر اینکه نظراتم را بدون دیدگاه‌های جناحی سیاسی مطرح می‌کنم، تصریح کرد: دنیا در حال حاضر به جان شیعیان افتاده کاری نمی‌توانیم بکنیم بعد آیا ما باید نیروهای انقلابی خود را کنار بزنیم؟

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دعوا بر سر لحاف ملانصرالدین است، گفت: چرا باید بگوییم عده‌ای حق ورود به انتخابات ندارند؟! چرا اینگونه می‌پندارند که آن‌ها ضد ولایی هستند و ما ولایت مدار؟! چرا عده‌ای خائن باشند و ما خادم؟!

افزودن نظر جدید