اسامي افراد سرشناس و مشهور در فهرست گزارش فساد فوتبال

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: در گزارش این کمیسیون در خصوص فساد در فوتبال اسامی افراد مشهور و سرشناس وجود دارد.

به گزارش امید، محمدعلی پورمختار در برنامه «متن و حاشیه» شبکه سه سیما در خصوص ارائه گزارش پرونده فساد فوتبال در کمیسیون اصل 90 در ارتباطی تلفنی گفت: به لحاظ اینکه اصل موضوع مطرح و رسانه ای شدن آن و گستردگی این موضوع با حواشی مختلف ما به گزارشهای مختلفی روبرو و از طرفی هم به فعالان زیادی در این خصوص مواجه شدیم که باید با آنها صحبت می شد و در هر مرحله ای هم به اطلاعات جدیدتری می رسیدیم به این نتیجه رسیدیم که ادامه دادن آن دیگر به صلاح نیست.

وی افزود: اصل وجود فساد در فوتبال محرز شده است.

پورمختار خاطر نشان ساخت: این فساد الزاماً در بحث مالی نیست و سوء استفاده ها و فرارهای مالیاتی بخشی از این گزارش را تشکیل می دهد.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این گزارش در آن حدی که گفته می شود خیلی فجیع است، نیست.

پور مختار با اشاره به بندی از این گزارش با عنوان سفرهای رئیس فدراسیون فوتبال گفت: درخصوص تعداد این سفرها یقین ندارم و آن چیزی که بیان می شود مستنداتش وجود دارد و همه موارد از مراجع ذیربط اخذ شده است.

وی با اشاره به نحوه جمع آوری اسناد در این کمیسیون افزود: ما اسناد خود را از طریق افراد که در این خصوص با حدود 70 نفر صحبت شده است و در کنار آن از دستگاه های متولی مثل سازمان بازرسی و ناجا و وزارت اطلاعات این اسناد جمع آوری شده است.

پورمختار در خصوص تأیید این گزارش توسط وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال گفت: ما نیازی به تأیید آنها نداریم و با وزارت ورزش مفصلاً صحبت شده و وزارت ورزش هم در بسیاری از موارد با ما هم عقیده هستند.

وی خاطر نشان ساخت: در این فهرست افراد سرشناس و مشهور هم حضور دارند.

علی کفاشیان دیگر مهمان بخش حاشیه این برنامه در این خصوص گفت: من هم صحبتهای آقای پورمختار را تأیید می کنم بالاخره اگر پرونده ای بوده باید با آن برخورد شود و این مسئله ای است که در جلسه با نمایندگان اصل نود مطرح شده است و خود ما از آن استقبال می کنیم.

وی در خصوص اختصاص یکی از بندهای این گزارش به سفرهای رئیس فدراسیون فوتبال افزود: در اطلاعاتی که من دیدم عنوان شده بود که کفاشیان در دو سال 188 سفر رفته بالاخره من گذرنامه دارم و مشخص شده است ورود و خروج و تمام سفرها بر اساس دعوت های کمیسیون خاص بوده است و نه سفر توریستی .

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: سفرهایی که ما داشتیم به هیچ عنوان با تیم نمی رویم و انفرادی انجام می شود و فقط کمیته ها به صورت تیمی انجام می شود.

وی در خصوص عنوان شدن 188 سفر در طی دو سال گفت: فکر کنم این رقم بین 20 تا 25 سفر باشد و ای کاش از ما هم سؤال می شد و گذرنامه هم موجود است با مهرهای ورود و خروج به طوریکه تمام هزینه ها توسط فیفا تقبل می شود.

کفاشیان در خصوص لزوم برخورد با فساد در فوتبال قبل از ورود کمیسیون اصل 90 افزود: من که خبر نداشتم و هر زمانی که کمیسیون اصل نود اطلاعاتی از ما خواستند ارائه شده است مثل مسئله سفرها که در گذرنامه ها وجود دارد.

وی تصریح کرد: به غیر از کمیسیون اصل 90 نهادهای دیگری هم بازرسی می کنند و همه چیز شفاف شده است و ما ابایی از گفتن آن نداریم و باز هم آمادگی همکاری داریم.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به همکاری های این فدراسیون در خصوص پرونده هایی چون مالیات کی روش و بازیکنان سرباز گفت: در خصوص پرونده پولادی جلوی تمام سربازها را گرفتیم و گفتیم که تا زمان حل شدن اجازه حضور ندارید و تنها کسی که نیامده پولادی است و ایشان هیچ راهی جز بازگشت و روشن کردن وضعیتش ندارد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید