اصلاح‌طلبان در خانه آیت‌الله هاشمی+تصاویر

جمعی از اعضای فراکسیون امید و شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در آستانه اربعین رحلت آیت‌الله هاشمی با حضور در بیت ایشان با خانواده رئیس فقید مجمع تشخیص ملحت نظام ابراز همدردی کردند.

به گزارش امیدنامه،در این دیدار که حاجیه خانم عفت مرعشی،همسر آیت الله هاشمی رفسنجانی و فرزندان آن مرحوم حضور داشتند ،دکتر محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی آینده نگری،عفلانیت، نگاه توسعه‌ای، برنامه محور و مبتنی بر تربیت نیروی انسانی متخصص را یکی از شاخص‌های اصلی تفکر آیت الله هاشمی رفسنجانی دانست و گفت: ایشان همواره نگاهی منسجم و مبتنی بر برنامه ریزی و آینده نگری به وقایع و اتفاقات داشتند و این نگاه در روزهای ابتدایی انقلاب که هنوز بسیاری از حرکت‌ها شکل سازمان یافته به خود نگرفته بود، کارساز و مؤثر بود.

وی افزود: درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی بزرگ مرد تاریخ ایران ضایعه‌ای بزرگ برای انقلاب و جهان اسلام است و نگاه ایشان و حضور ایشان درهمه صحنه‌های مهم تاریخ انقلاب و نقش افرینی مثبت ایشان ماندگار خواهد شد و همواره کسانی که با ایشان از نزدیک کار می‌کردند بعد از هر دیدار با انگیزه و امید بیشتری به کار خود ادامه می‌داد.

عارف با بیان اینکه هر زمان به دیدار ایشان می‌رفتم با انگیزه بیشتر و بانشاط بر می‌گشتم، تصریح کرد: نگاه ایشان به آموزش و پرورش نیروهای توانمند بدون اتکا به منابع دولتی و نگاه ویژه ایشان به علم و دانشگاه، امروزه باعث پرورش نیروهای زیادی شده است و تقویت دانشگاه تهران، تشکیل دانشگاه آزاد و علمی کاربردی حاصل از نگاه آینده نگرانه ایشان بود و ما امروز در بخش نیروی انسانی متخصص از همین رهگذر بی نیاز هستیم. بی شک لحظات عمر ایشان در خدمت توسعه و آبادانی کشور بوده است. 
رئیس فراکسیون امید با اشاره به همراهی آیت الله هاشمی با امام در قبل و بعد از انقلاب و نقش کلیدی و محوری در تحولات بعد از انقلاب بخصوص در مراکز حساس و کلیدی همچون مجلس شورای اسلامی ،ریاست جمهوری ،نماز جمعه و مجمع تشخیص مصلحت نظام بر 
ضرورت تبیین دیدگاه‌های ایشان برای نسل جوان تاکید کرد.
همچنین محمدرصا تابش نایب رئیس فراکسیون امید هم در این دیدار آیت الله هاشمی را پدر معنوی اصلاح طلبان و نمایندگان مجلس دانست.
محسن هاشمی فرزند آیت الله هاشمی نیز در این دیدار شاخصه تفکر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را نگاه آینده نگرانه، مبتنی بر عقلانیت و توسعه دانست و گفت: این شاخصه‌ها در تمام تصمیمات ایشان خود را نشان می‌داد و از انتشار مکتب تشیع تا تدوین تفسیر راهنما و فرهنگ قرآن، این نگاه دیده می‌شد.

وی افزود: ایشان انس زیادی با قرآن داشتند و در زندان یادداشت‌های ایشان با تلاش تعداد زیادی علمای قم به تفسیری منسجم و قابل استفاده برای همه تبدیل شد.

محسن هاشمی تصریح کرد: تلاش برای توسعه کشور و آبادانی پس از جنگ و رفاه مردم در تاریخ انقلاب ماندگار خواهد بود و قطعاً به این وجه باید احترام گذاشت.

 

افزودن نظر جدید