اعتراف استاد دانشگاه به ارتکاب جنایت

استاد دانشگاه که مردی مسن را به قتل رسانده و‌ جسدش را دفن کرده بود، دستگیر شد. مردی چوپان دی‌ماه جسد نیمه‌مدفون مردی حدودا ٧٠ساله را در حالی که دستش از خاک بیرون زده بود، در بیابان‌های اطراف شهرستان پردیس پیدا و پلیس را از موضوع مطلع کرد.

به گزارش امید به نقل از شرق،کارآگاهان جنایی بعد از حضور در محل، تحقیقات را آغاز کردند و با توجه به شواهد و قرائن به این نتیجه رسیدند که قتل در مکانی دیگر اتفاق افتاده و سپس جسد به آنجا منتقل شده است. در ادامه، اقدامات اولیه برای شناسایی مقتول آغاز و در بررسی‌های پزشکی قانونی مشخص شد این مرد ٢٤ساعت پیش از کشف جنازه به دلیل مسمومیت ناشی از خوردن تعداد زیادی قرص خواب‌آور به قتل رسیده است.

ماموران پلیس در تحقیقات تکمیلی موفق به شناسایی مقتول ٧٢ساله شدند و پی بردند وی یک فقره سابقه مجرمیت دارد که مربوط به سال‌ها پیش است؛ از این‌رو با همکاری دادستان شهرستان پردیس خانواده قربانی را شناسایی کردند و در تماس با آنها خواستار شناسایی مقتول شدند ولی خانواده این مرد به‌دلیل برخی مشکلات از حضور در پزشکی قانونی و پیگیری موضوع امتناع کردند.  کارآگاهان در گام بعدی با بررسی حساب‌های بانکی مقتول دریافتند تمامی حساب‌ها پس از مرگ وی خالی و در مجموع حدود ١٠٠میلیون‌تومان پول نقد برداشت شده است.

علاوه‌بر این تحقیقات تکمیلی نشان داد سند یک آپارتمان مقتول نیز به‌طرز مشکوکی به فردی دیگر منتقل شده است.

افسران جنایی در ادامه تحقیقات توانستند رد مردی ٥٢ساله به نام هاشم‌ را که در چندماه اخیر با مقتول ارتباط تنگاتنگی داشت پیدا کنند. خانواده مقتول این مرد را می‌شناختند و تایید کردند او از چندماه پیش روابط صمیمانه‌ای با قربانی برقرار کرده بود. به‌این‌ترتیب هاشم به‌عنوان مظنون تحت پیگرد قرار گرفت و ماموران ابتدا او را به پزشکی قانونی بردند تا هویت مقتول را شناسایی کند اما هاشم بعد از دیدن جنازه اعلام کرد به هیچ‌وجه پیرمرد مقتول را نمی‌شناسد. انکار آشنایی با مقتول ثابت می‌کرد هاشم قصد دارد واقعیتی را پنهان کند، به همین دلیل کارآگاهان پلیس بازجویی از وی را به‌عنوان متهم اصلی این پرونده آغاز کردند. در پایان متهم اصلی با اعتراف به این جنایت، صحنه قتل را بازسازی و عنوان کرد مقتول را در تهران با خوراندن حدود ٥٠ قرص خواب‌آوری که در لیوان شیرقهوه حل کرده بود، به قتل رسانده و جسد وی را برای پنهان‌کردن به اطراف شهرستان پردیس منتقل و پس از دفن جسد، محل را ترک کرده است.

هاشم که استاد دانشگاه است در اعترافاتش علاوه‌بر اقرار به قتل، به سرقت از حساب‌های بانکی مقتول و همچنین انتقال سند مالکیت آپارتمان پیرمرد نیز اقرار کرد و گفت: «بعد از انجام قتل اثر انگشت پیرمرد را برداشتم و با استفاده از آن از حساب‌ها برداشت و سند مالکیت آپارتمان را نیز به‌صورت قولنامه‌ای منتقل کردم.»

متهم در ادامه انگیزه‌اش را از قتل پیرمرد مسایل مالی عنوان کرد و به کارآگاهان گفت: «مدت‌ها پیش مشکلات مالی شدیدی برایم پیش آمد و در حالی که چاره‌ای به ذهنم نمی‌رسید ٥٠میلیون‌تومان پول بهره‌ای گرفتم اما در پرداخت بهره و اصل این پول ناتوان بودم به همین دلیل مجددا پول بیشتری را به صورت بهره‌ای گرفتم تا آن بدهی قبلی را بپردازم. این کار را تا جایی ادامه دادم که بدهی‌ام به صدهامیلیون‌تومان ‌رسید. دیگر چاره‌ای برایم نمانده بود، بنابراین متواری شدم و خودم را از دست طلبکاران پنهان می‌کردم تا اینکه تصمیم گرفتم با قتل پیرمرد بدهی‌هایم را پس دهم.» سرهنگ مهیار رستگاری فرمانده انتظامی شهرستان پردیس درباره این پرونده خاطرنشان کرد: متهم پس از اعترافات صریح و بازسازی صحنه جرم، در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.

افزودن نظر جدید