اقامت ۵۶ روزه احسان حدادی در آلمان برای خارپاشنه!

احسان حدادی که از ۲۰ مهر ماه برای جراحی خارپاشنه خود در آلمان به سر می برد، هنوز به ایران برنگشته است.
 

به گزارش اميدنامه به نقل از ایسنا، احسان حدادی بعد از برگزاری مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون و انتخاب هاشم صیامی، در تاریخ ۲۰ مهر ماه راهی آلمان شد تا خارپاشنه خود را عمل کند اما طبق گفته مسئولان فدراسیون دوومیدانی به دلیل فراهم نبودن شرایط، جراحی او ۱۰ روز به تعویق افتاد. با این حال حدادی اواسط آبان عمل خود را انجام داد.

این ورزشکار بعد از انجام عمل در گفت‌وگویی با روابط عمومی فدراسیون دوومیدانی مدعی شد که "عمل سختی داشتم و پزشکان هنگام انجام عمل متوجه وجود استخوان های زائد در پشت آشیلم شدند و برای آنکه این قسمت را عمل کنند مجبور به پاره کردن آشیل شدند". عمل جراحی خارپاشنه به عملی بسیار ساده معروف است که البته حدادی مدعی شده که جراحی پیچیده ای داشته است!

این در حالی است که حدادی قبل از اعزام مورد معاینات متعدد توسط فدراسیون پزشکی ورزشی قرار گرفت و پزشکان با عکسبرداری های مختلف شرایط پاشنه پای او را بررسی کردند اما مشخص نیست چرا آن زمان حرف از استخوان های زائد و  سختی عمل زده نشده بود.

از سوی دیگر این ورزشکار قبل از اعزام به آلمان بارها موردانتقاد قرار گرفت که به جای صرف هزینه گزاف در شرایط شیوع کرونا و افزایش قیمت ارز، این عمل را در ایران با هزینه کمتری انجام دهد. در گذشته ورزشکاران عنوان‌دارتر از او نظیر حسن یزدانی جراحی های بسیار سخت تری را زیر نظر پزشکان داخلی انجام داد که عمل موفقیت آمیزی هم بود اما حدادی در اقدامی عجیب از پزشکان داخلی برای موفقیت آمیز بودن عملش تضمین خواست که برخی این موضوع را مطرح کردند اگر ورزشکاری برای مدال آوری اش در المپیک تضمین داده، پزشکان هم باید برای عمل جراحی تضمین بدهند و این حرف که ژزشک باید تضمین بدهد چندان منطقی نیست.
با این حال احسان حدادی به آلمان رفت و جراحی کرد اما با وجود گذشت نزدیک به دوماه هنوز به ایران برنگشته و مشخص نیست دوره نقاهت او تا کی طول می‌کشد. ضمن اینکه پیش از این فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام کرده بود هزینه‌های هتلینگ و جراحی حدادی را پرداخت می کند اما با طولانی شدن اقامت او در آلمان مشخص نیست که آنها را هم پرداخت می‌کند یا فدراسیون دوومیدانی باید به تنهایی متحمل پرداخت هزینه‌های اضافه شود یا اینکه خود حدادی پرداخت خواهد کرد که البته بعید بنظر می رسد.

 

افزودن نظر جدید