الله‌کرم تکلیف انتخابات را روشن کرده است؟ / آیا اصولگرایان به مشارکت مردم در انتخابات اهمیت می‌دهند؟

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: نهادهای حاکمیتی باید تکلیف خود را با این تریبون‌ها مبنی بر اینکه به اصلاح‌طلبان اجازه ورود به انتخابات ۱۴۰۰ داده نمی‌شود و رقابت درون گروهی بین اصولگرایان است را مشخص کنند چراکه با این روند انتخابات رقابتی را شاهد نخواهیم بود.

به گزارش اميدنامه به نقل از افق انلاین ، حسین الله‌کرم، چهره سیاسی اصولگرا، چند روز پیش  تاکید کرد: «این دوره انتخابات ریاست جمهوری برای اصلاح‌طلبان خوب نخواهد بود، اصلاح‌طلب‌ها چه با یک لشکر و چه با یک نفر وارد عرصه انتخابات شوند با شرکت نکردن آنها برابر خواهد بود، در هرصورت امیدوارم جریان اصلاح‌طلبی هیچ وقت به این نتیجه نرسد و در انتخابات شرکت کند.»

«جواد امام»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره دو قطبی شدن انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و اینکه آیا رقابت درون جریانی اصولگرایان به شکست منجر خواهد شد؟، گفت: الله‌کرم همه چیز را درباره انتخابات آینده روشن کرد. او گفته است ما چیزی به نام انتخابات نداریم و در واقع انتخابات درون یک جریان است. از این رو عملا الله‌کرم انتخابات را منتفی دانسته‌ و یک رقابت درون جریانی دانست.

او افزود: به بیانی دیگر اصولگرایان قرار است از میان خودشان یک فرد را انتخاب کنند و با توجه به مسیری که تاکنون ما، شاهد آن بودیم عملا اصولگرایان نمی‌خواهند مشارکتی داشته باشند و به‌دنبال مشارکت مردم نیستند چراکه اگر مردم بخواهند، حضور و مشارکت داشته باشند و به نوعی انتخابات نیز معنا پیدا کند و همه سلایق در انتخابات حضور پیدا کنند، طبق تجربه گذشته، جریان اصولگرا رأی ندارد چراکه این توانایی را ندارد.

امام یادآور شد: همانگونه که در انتخابات مجلس ۹۸، رقیب‌شان را به واسطه نظارت استصوابی حذف کردند تا رقیبی نباشد از این رو وقتی که رقیبی نباشد، مردم هم رغبتی برای مشارکت پیدا نمی‌کنند. متاسفانه هم در سال ۹۸ شاهد پایین ترین نرخ مشارکت در کشور بودیم و هم در انتخابات میان دوره‌ای که براساس اخبار و شنیده‌ها از حوزه‌های انتخابیه، عوامل اجرایی و نظارت، تعدادشان بیشتر از رأی دهندگان بوده است.

مشاور رئیس دولت اصلاحات بیان کرد: بنابراین این روند، تهدید جدی برای کشور، حذف جمهوریت و در نتیجه لطمه زدن به اسلامیت است چراکه حق قانونی افراد در تعیین سرنوشت شان، سلب شده است. ابتدا نهادهای حاکمیتی باید تکلیف خود را با این تریبون‌ها مبنی بر اینکه به اصلاح‌طلبان اجازه ورود به انتخابات ۱۴۰۰ داده نمی‌شود و رقابت درون گروهی بین اصولگرایان است را مشخص کنند چراکه با این روند انتخابات رقابتی را شاهد نخواهیم بود. از این رو بهتر است ابتدا تکلیف این تریبون‌ها مشخص شود بعدا در مورد انتخابات بحث شود.

 

 

افزودن نظر جدید