ایجاد محدودیت برای بزرگان اصلاحات در انتخابات، اثر معکوس داشت

وزیر علوم دولت اصلاحات گفت: محدودیت‌هایی که برای آقای خاتمی ایجاد کردند، تنها منجر به این شد که ایشان بیشتر مورد استقبال و حمایت مردم قرار بگیرند.

به گزارش امیدنامه به نقل از ایلنا، جعفر توفیقی با به اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و پیروزی ائتلاف اصلاح‌طلبان و «لیست امید» در تهران و بسیاری از شهرستان‌ها، اعلام کرد: تجربه انتخابا‌ت‌های گذشته نشان داده هر زمان که مشارکت مردم اندک بود، اصولگرایان پیروز شدند و هر زمانی که مشارکت بالا رفته، اصلاح‌طلبان پیروز انتخابات بوده‌اند.

او ادامه داد: بر این اساس، این‌که رقیب ما در جریان انتخابات از شرایطی که منجر به کاهش مشارکت شود، استقبال کند تا حدودی طبیعی است.

وزیر علوم دولت اصلاحات یادآور شد: با این حال، تجربه دور نخست انتخابات مجلس و انتخابات‌های ادوار پیشین نشان داده تلاش‌هایی از این دست بی‌نتیجه بوده و مردم به اندازه کافی هشیار هستند و هر زمان که علیه اصلاح‌طلبان تبلیغات شود، انگیزه مردم بیشتر می‌شود.

توفیقی تصریح کرد: خودآگاهی و هوشیاری مردم مهم‌ترین ابزار برای مقابله با تخریب‌ها است و فکر می‌کنم ایجاد محدودیت برای بزرگان اصلاحات و مخصوصا اقای خاتمی، اثر معکوس خواهد داشت که نمود آن را در دور نخست انتخابات نیز به روشنی مشاهده کردیم.

او در تشریح دلیل پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات یادآور شد: باوجود تمام محدودیت‌هایی که در مسیر فعالیت اصلاح‌طلبان ایجاد شد، فهرست انتخاباتی سراسری‌ای که تحت عنوان «لیست امید» تهیه شد، مورد تایید بزرگان جریان اصلاحات بود و در تهیه آن همه احزاب و گروه‌ها نقش داشتند.

عضو ارشد بنیاد امید ایرانیان ادامه داد: درست است که بسیاری از افرادی که در «لیست امید» قرار گرفتند، از تجربه کمتری نسبت به برخی بزرگان ردصلاحیت‌شده برخوردار بودند اما تعهدشان به پایگاه اجتماعی و آرمان‌های اصلاحات و حمایت صریح آقای خاتمی از این لیست، درکنار حضور آقای عارف به عنوان سرلیست تهران، نقیصه‌ها را برطرف کرد.

توفیقی در پایان با اشاره به ممنوع‌التصویری سیدمحمد خاتمی، خاطرنشان کرد: محدودیت‌هایی که برای آقای خاتمی ایجاد کردند، تنها منجر به این شد که ایشان بیشتر مورد استقبال و حمایت مردم قرار بگیرند، چراکه آقای خاتمی در قلب مردم و اصلاح‌طلبان جای دارد و چنان‌چه دیدید این ممنوع‌التصویری اثر معکوس داشت.

افزودن نظر جدید