بازداشت هکر 16 ساله در اصفهان

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی و دستگیری یک هکر نوجوان 16 ساله در اصفهان خبر داد.

به گزارش امید به نقل از گزارش روز سه شنبه روابط عمومی مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، سرهنگ ˈستار خسرویˈ افزود: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی براینکه شخصی ایمیل آنها را هک و به صورت مخفیانه وارد ایمیل آنها شده است موضوع در دستور کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی اظهار کرد: پس از بررسی علمی و تخصصی توسط کارشناسان این پلیس در نهایت متهم به نام ˈآرشˈ 16 ساله شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ خسروی افزود: در بازجویی صورت گرفته از متهم وی به صراحت به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را کنجکاوی نسبت به ایمیل اشخاص و مشاهده محتویات آن عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: متهم با ایجاد سایتی جعلی که در اصطلاح به آن ˈفیشینگˈ می گویند شبیه صفحه اصلی login یاهو و تحریک کاربران به ورود به آن سایت، ایمیل بیش از 200 کاربر اینترنتی را هک کرده است.

رییس پلیس فتای اصفهان با بیان اینکه متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد به شهروندان توصیه کرد، هنگام ورود به ایمیل شخصی و یا خرید اینترنتی بسیار هوشیار باشند تا در دام سایتهای فیشینگ گرفتار نشوند.

وی خاطرنشان کرد: راه تشخیص سایتهای فیشینگ از اصلی این است که درگاه اصلی بانک یا درگاه اصلی login ایمیل از پروتکل SSL که پروتکلی امن است برای ارسال اطلاعات استفاده می کنند که در نوار آدرس اول آن HTTPS می باشد در صورتی که صفحه جعلی درگاه بانک همان HTTP است. 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید