با میانجی‌گری مصر،محاصره غزه شکسته شد

آتش‌بس طولانی مدت با میانجی‌گری مصر و با تن دادن رژیم صهیونیستی به خواسته‌های مقاومت رسما آغاز شد و مردم غزه با سردادن تکبیر و شلیک هوایی این پیروزی را جشن گرفتند.

به گزارش امید به نقل از اسکای نیوز عربی، محمود عباس در سخنانی کوتاه ضمن تشکر از نقش کلیدی مصر در انعقاد توافق آتش‌بس، تأکید کرد که این توافق از ساعت 19 به وقت محلی به اجرا گذاشته می‌شود.

در پی برقراری آتش‌بس، صدای تکبیر مردم نوار غزه در مساجد طنین‌انداز شد. به دنبال پیروزی مقاومت پس از 51 روز جنگ قهرمانانه، مردم غزه همچنین در کوچه و خیابان‌ها به جشن و پایکوبی پرداختند.

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین گزارش داد، هزاران فلسطینی در غزه به خیابان‌ها آمده و پیروزی در جنگ را جشن گرفتند. آن‌ها با پخش شیرینی و جشن و پایکوبی، برای ابراز شادی و خوشحالی خود تیرهای هوایی شلیک کردند. همچنین مردم فلسطین در رام‌الله واقع نیز به خیابان‌ها آمده تا در جشن مردم و مقاومت غزه بر رژیم صهیونیستی شریک باشند.

در همین حال، عباس از اقدامات مصر و همه طرف‌هایی که با تلاش‌های خود به حصول این توافق و توقف تجاوزات کمک کردند، تشکر کرد.

بنا به گفته مسئولان فلسطینی توافقنامه آتش بس به بازگشایی کامل گذرگاه‌های غزه خواهد انجامید و به محاصره این منطقه پایان می‌دهد.

بر اساس این گزارش مسائل دیگر مانند احداث بندر و فرودگاه در غزه یک ماه پس از اجرای توافقنامه در مذاکرات غیر مستقیم پیگیری می شود.

به گفته مسئولان فلسطینی منطقه صید ساکنان غزه گسترش خواهد یافت و رژیم صهیونیستی نیز متعهد شده هیچ یک از رهبران مقاومت را ترور نکند یا تحت پیگرد قرار ندهد.

این توافق در نشست کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی به رای گذاشته شده و پیش‌بینی می‌شود اسرائیل نیز با آن موافقت کند.

منابع فلسطینی پیش از این اعلام کرده بودند که آتش‌بس جدید میان مقاومت و رژیم صهیونیستی از ساعت 19 به وقت محلی (20:30 به وقت تهران) آغاز می‌شود.

بنا به گفته مسئولانی در جنبش جهاد اسلامی گروه‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی بر سر آتش‌بس طولانی مدت که دست کم یک ماه به طول می‌انجامد توافق کرده‌اند و این توافق رسما از ساعت 19 به وقت محلی اجرایی می‌شود.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز گزارش داد، کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرده که اسرائیل با آتش‌بس موافقت کرده است. یک منبع اسرائیلی نیز به کانال 10 گفت، آتش‌بس از ساعت هشت امشب به اجرا در خواهد آمد.

افزودن نظر جدید