بسیاری از منصب داران تیم رسانه‌ای دولت با تفکر روحانی همراهی ندارند

مدیرعامل خبرگزاری ایرنا در دوره اصلاحات با ارزیابی عملکرد تیم اطلاع‌رسانی دولت، تصریح کرد: هم‌اکنون بسیاری از منصب داران تیم رسانه‌ای _ اطلاع‌رسانی دولت اگرچه بسیار افراد بافضیلتی هستند اما با تفکر اقای روحانی و خط مشی «اعتدال» همراهی ندارند.

به گزارش امید به نقل از عصر قانون، عبدالله ناصری اظهار کرد: اساسا حوزه رسانه‌ای  دولت نظام‌نامه مشخصی ندارد و این حوزه منحصر به رسانه‌های دولتی مانند روزنامه ایران و یا خبرگزاری ایرنا نیست _ چه اینکه روزنامه بهتر از خبرگزاری دولت عمل کرده است! _ ؛ روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری هستند که تحت تاثیر گفتمان خرداد ۹۲ قرار دارند و عملا از آن حمایت می‌کنند. دولت باید از این نوع رسانه‌ها نیز نهایت حمایت را به عمل آورد.

 

وی ادامه داد: باید ستاد مشخص و با برنامه‌ای در نهاد ریاست جمهوری تشکیل شود و این رسانه‌ها را ساماندهی کند. برای مثال تیم رسانه‌ای اقای ظریف توانستند به خوبی از ظرفیت رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی بهره برند و تصویری صحیح و مطلوب از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای وشخص آقای ظریف چه در رسانه‌های داخلی و چه در رسانه‌های خارجی ارائه دهند.

 

عضو شورای مشورتی اصلاحات با مقایسه عملکرد رسانه‌های دولت و جریان رقیب گفت: خبرگزاری دولت تاکنون چندان سر بزنگاه‌ها عمل نکرده است. حال آنکه خبرگزاری‌های رقیب در افکارسازی برای طرفداران خود بهتر عمل کرده‌اند. افراد و گروه‌ه‌هایی که در جایگاه اطلاع‌رسانی دولت قرار گرفته‌اند عملکرد مطلوبی ندارند. همچنین هزینه فعالیت رسانه‌ای بالا رفته و بسیاری در ورطه محافظه‌کاری گرفتار آمده‌اند و سر بزنگاه‌ها منفعل عمل می‌کنند.

 

وی تاکید کرد: در حال حاضر در نهادهای اطلاع‌رسانی دولت جایگاهی برای رسانه‌های غیردولتی حامی دولت وجود ندارد. دولت باید در این زمینه ورود پیدا کند.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه با ارزیابی عملکرد چهره‌های رسانه‌ای دولت افزود: کسانی که وارد تیم ‌اطلاع‌رسانی دولت می‌شوند باید پایبند به شعارهای خرداد ۹۲ باشند. هم‌اکنون بسیاری از منصب داران تیم رسانه‌ای _ اطلاع‌رسانی دولت اگرچه بسیار افراد بافضیلتی هستند اما با تفکر اقای روحانی و خط مشی «اعتدال» همراهی ندارند.

 

ناصری در پایان تصریح کرد: آقای روحانی باید توجه داشته باشد که اگرچه دولت فراجناحی تشکیل داده است، اما باید پایبندی به شعار «اعتدال» و تبعات آن را همیشه مدنظر داشته باشد. دولت تاکنون به دلیل تمرکز بحث مذاکرات هسته‌ای از صدر قرار گرفتن بسیاری از هجمه‌ها در امان مانده است، والا قطعا فشار به دولت پس از اتمام مذاکرات هسته‌ای افزایش خواهد یافت!

افزودن نظر جدید