اختصاصی/اظهارات نوبخت در گرگان:

به فراکسیون امید اعتقاد داریم و هر تصمیمی آنها بگیرند مورد قبول است/مردم به ما اعتماد کردند و باید جواب مردم را بدهیم

دبیر کل حزب اعتدال و توسعه در سفر خود به استان گلستان با مسولان احزاب و شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان گلستان ديدار كرد.

به گزارش امیدنامه ،دكتر نوبخت ضمن تشكر از تلاش اصلاح طلبان در استان گلستان گفت : ما به فراکسیون امید اعتقاد داریم و هر تصمیمی آنها بگیرند مورد قبول ماست.

دکتر نوبخت با اشاره روند پیروزی انتخابات 92 تصریح کرد: در ان انتخابات ما اصلا به دنبال پیروزی نبودیم ، بلکه با توجه به شرایطی که در کشور وجود داشت تصمیم گرفته بودیم در انتخابات شرکت کرده تا به وظیفه شرعی خود عمل کنیم، اما با اتحاد و وحدت نیروهای اصلاح طلب و اعتدالگرا و مشارکت مردم پیروز شدیم.

وی در ادامه با اشاره به فعالیتهای دیپلماسی دولت روحانی و تصویب برجام تاکید کرد: اگر دولت روحانی هیچ کاری نکرده بود الا اینکه برجام را تصویب کرده و آثار شوم تحریم را از ملت ایران دور کرد برای ما کافی است. برجام آثار و برکات زیادی دارد که در آینده روشن خواهد شد.

نوبخت در ادامه گفت: این امر در صورتی محقق شد که مخالفان دولت تلاش های زیادی را در مخالفت با آن انجام دادند تا جایی که برخی از تندروهای آنها ما را به خیانت متهم کرده و افراد منصف تر آنها می گفتند که این کار ارزشی ندارد. سخنگوی دولت روحانی در ادامه با اشاره به انتخابات 7 اسفند سال 94 و 10 اردیبهشت95 تا کید کرد: در این دو مرحله انتخابات نیز ما چنین تحولی را انتظار نداشتیم، اما مردم ما با رای اثرگذار خود و با همکاری اصلاح طلبان و اعتدالگرایان توانستیم در این انتخابات به پیروزی برسیم.

وی  با اشاره به دو جریان اصلاح طلبی و اصولگرایی در کشور تصریح نمود: هر دو جریان خواستار توسعه کشور هستند و هر کدام تصور می کنند که راه بهتر را آنها می توانند انجام دهند. در چنین شرایطی بود که اعتدال با استفاده از نیروهای هر دو جناح وارد میدان شد و ما در حقیقت دولت اعتدال هستیم برای توسعه کشور و از ظرفیتهای کشور استفاده کرده و هر کسی را که علاقه مند بود سوار قطارانقلاب کرده و در این انتخابات وارد لیست امید کردیم.

 نوبخت در رابطه با ریاست مجلس آینده و نظر حزب اعتدال و توسعه تصریح نمود. من با صراحت و شفافیت اعلام می کنم که ما به فراکسیون امید اعتقاد کامل داریم چون برای لیست امید تلاش های زیادی صورت گرفت و مردم به ما اعتماد کردند و باید جواب مردم را بدهیم. انتخابات هیئت رییسه در یک روند دموکراتیک انجام خواهد شد و ما هر نتیجه ای بدست آید می پذیریم.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به وضعیت استان گلستان و ضرورت برنامه ریزی مناسب برای توسعه همه جانبه در آن بیان داشت: شاخص های موجود نشان می دهد که استان گلستان توسعه یافته نیست. فلسفه تشکیل این استان بر این مبنا بود که شرایط بهتری برای ان فراهم شود.

وی در ادامه تاکید کرد: در سفر رییس جمهور به استان گلستان مصوباتی را داشتیم که من برای پیگیری آن مصوبات آمدم در ادامه مسیر استاندار شما 35 طرح دیگر را هم آماده کرده که ما با توجه به محرومیت این استان تلاش خواهیم کرد که آنها را هم اجرایی کنیم و هیج طرحی را برای سال آینده نگذاریم. ما امین مردم هستیم و باید عدالت را در توزیع منابع رعایت کنیم. وی در پایان خطاب به حاضران یادآور شد: شما نخبگان و صاحب نظران این استان هستید تلاش کنید تا برنامه پنج ساله استان را تدوین کرده و ما هم تمام همت خود را برای اجرایی کردن آن خواهیم داشت.

گفتنی است در اين ديدار عبدالسلام مهيمني رييس شوراي اصلاح طلبان گلستان ضمن تاكيد بر ادامه ي روند اين شورا و اتحاد اصلاح طلبان گفت : اين اتحاد جبهه اصلاح طلبان و اعتداليون هزينه هاي بسياري داشته و بسياري ستاره دار، اخراج و تعليق و خانواده هاي بسياري پاشيده شده تا اين اتحاد بدست آمده است و بايد حفظ شود، ما نگران اتحاد اين جبهه هستيم و احساس ميكنم دولت و حزب اعتدال و توسعه نبايد خلاف اين روند عمل كنند.
وي در ادامه افزود : ما با همفكري بزرگان اصلاحات در تابستان سال جاري چگونگي ادامه روند شوراي اصلاح طلبان را بررسي خواهيم كرد ولي مطمئنا اين روند ادامه خواهد داشت، حزب اعتدال و توسعه بايد تمرين بيشتري روي كار جمعي و ائتلافي و كار جبهه اي انجام دهد. مبادا طوري شود كه بگويند حزب اعتدال و توسعه با اين دولت آمد و با اين دولت رفت.
مهیمنی در رابطه با گردهمايي بزرگ اصلاح طلبان كه در هفته گذشته برگزار شد گفت : در نشست اخير شوراي اصلاح طلبان سراسر كشور كه ما هم از گلستان حضور داشتيم بنده فضاي خوبي را احساس نكردم . دلسوزان اصلاحات غالبا نگران و شاكي و بغض گرفته بودند و بعضا عصباني.اميدوارم دولت محترم و حزب اعتدال و توسعه ولي نعمتان خود را فراموش نكنند و مصداق عمل به اين سخن گهر بار باشند كه " هل جزاء الاحسان الا الاحسان؟ ( آيا پاسخ نيكي، بجز نيكي ست؟ )

افزودن نظر جدید