تانک‌های ترکیه وارد خاک سوریه شدند

رسانه‌های ترکیه اعلام کرده‌اند ۵۰ تانک این کشور برای محافظت از سربازانی که نگهبانی از مقبره سلیمان شاه، پدربزرگ بنیانگذار سلسله عثمانی، را بر عهده دارند، وارد خاک سوریه شده‌اند.

به گزارش امید، تسنیم به نقل از حریت نوشت: ارتش ترکیه عملیاتی برای حفاظت از جان سربازان ترک که وظیفه نگهبانی از مقبره سلیمان شاه را در شمال سوریه بر عهده دارند انجام داده تا این مقبره را تخلیه کرده و سربازان را به ترکیه بازگرداند.

یک سرباز در ساعات اولیه این عملیات که صبح امروز (یکشنبه) آغاز شد بر اثر آنچه ارتش ترکیه حادثه نامیده کشته شده است. مقامات ترکیه اعلام کردند که 50 تانک از مرز شمالی سوریه وارد خاک این کشور شده اند تا سربازانی که در منطقه تحت حاکمیت ترکیه نگهبانی می‌دهند و گفته می‌شود در خطر حمله گروه‌های تروریستی قرار دارند، محافظت کنند.

مقبره سلیمان شاه در شمال سوریه و در ساحل رود فرات قرار دارد

در این عملیات نیروی هوایی و کماندوهای ارتش ترکیه نیز حضور داشته‌اند.

سینان اوغان، نماینده حزب حرکت ملی، در صفحه توئیتری خود اعلام کرده که ارتش ترکیه وارد سوریه و محوطه مقبره شده "بدون اینکه درگیری و یا حادثه‌ای روی دهد." وی در ادامه مدعی شد که ارتش ترکیه اکنون کنترل کامل منطقه‌ای را که جزو قلمرو این کشور محسوب می‌شود بر عهده دارد.

خبرگزاری جیهان به نقل از چندین شاهد اعلام کرده که دستکم 40 تانک از منطقه مرزی مورشیت‌پینار وارد خاک سوریه شده‌اند.

منطقه‌ای که قبر سلیمان شاه، پدربزرگ عثمان اول، بنیانگذار سلسله عثمانی، در آن واقع است بر اساس قرارداد سال 1921 بین ترکیه و فرانسه که قیمومیت سوریه را بر عهده داشت به آنکارا واگذار شده است. ترکیه این منطقه‌ را جزو اراضی خود می‌داند و اعلام کرده بود که از آن در برابر هر حمله‌ای دفاع خواهد کرد.

افزودن نظر جدید