تجمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در اعتراض به تفکیک جنسیتی کتابخانه مرکزی + عکس

شماری از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در اعتراض به تفکیک جنیستی کتابخانه مرکزی این دانشگاه تجمع کردند که در نهایت معاون پژوهشی دانشگاه قول داد که کتابخانه به سه بخش دختران، پسران و مختلط تقسیم شود.

به گزارش امیدنامه به نقل ازایرنا، روایت برخی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت از این تجمع این گونه است:

«ابتدا تعدادی از دانشجویان مقابل کتابخانه مرکزی دانشگاه جمع شدند و درباره تفکیک جنسیتی دانشگاه و مطالباتشان صحبت کردند. بعد از آن تعدادی از مسئولان دانشگاه از جمله مسئولان حراست به میان دانشجویان رفتند که در این میان، برخی درگیری‌های لفظی بین دانشجویان و مسئول حراست شکل گرفت.

بعد از آن، وقتی تعدادی از دانشجویان در حال خواندن سرود «یار دبستانی من» بودند، تعدادی از نیروهای حراست دانشگاه از آنها خواستند که پراکنده شوند و گفتند دانشجویان بسیجی می‌خواهند تجمع کنند و احتمال اینکه درگیری بوجود بیاید زیاد است، بنابراین پراکنده شوید. اما دانشجویان حاضر در تجمع، توجهی نمی‌کنند و به سمت دفتر ریاست دانشگاه حرکت می‌کنند.

دانشجویان با توجه به اینکه کتابخانه زیر نظر معاونت پژوهشی است، اصرار داشتند با مسئولان مربوطه صحبت کنند بنابراین از صحبت با معاون فرهنگی دانشگاه، امتناع کردند. در نهایت معاون پژوهشی به میان دانشجویان آمد و گفت از اول معماری این ساختمان به این شکل بود که تفکیک صورت بگیرد. با این حال در نهایت به دانشجویان قول داده شد کتابخانه به سه قسمت دختران، پسران و مختلط تقسیم شود.»

دانشجویان در این باره گفتند که بعد از این تجمع، دو نفر از نمایندگان دانشجویان معترض امروز به وزارت علوم رفتند و با غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در این باره سخن گفتند. غفاری در جلسه با دانشجویان اعلام کرده که «وزارت علوم نمی‌گذارد آسیبی به دانشجویان وارد شود و اگر برای کسی مسأله‌ای به‌وجود بیاید، آن را پیگیری می‌کنم».

156429433

افزودن نظر جدید