تصاویر : کشتار در روز "ولنتاین"

87 سال پیش در چنین روزی یکی از مشهورترین جنایات مافیایی به دست گروه تبهکاری "آل کاپون" در گاراژی در "لینکلن پارک" شیکاگو به وقوع پیوست؛ اتفاقی که به "کشتار روز ولنتاین" شهرت دارد.

به گزارش امیدنامه به نقل از فرادید، "آلفونسو گابریله کاپونی" معروف به "آل کاپون" اسطوره تبهکاری در تاریخ امریکا که در دهه 20 و 30 میلادی با حذف گروه های مافیایی رقیب قدرت بلامنازع تبهکاران امریکا بود در جریان نزاع قدرت بر سر قاچاق مشروبات الکلی 6 تن از اعضای این گروه را در گاراژی به رگبار بست.

 
ماجرا از این قرار بود که چهار تن از افراد گروه کاپون که دو تن از آنان لباس پلیس به تن داشتند حین جابجایی محموله قاچاق در گاراژ "کلرک" در لینکلن پارک شیکاگو توسط گروه "شمالی ها" آنها را غافلگیر کردند. گروه"شمالی ها" به سرکردگی "جورج کلرنس مورن" معروف به "حشره" به تصور اینکه پلیس آنها را محاصره کرده اسلحه های خود را زمین می گذارند و پشت به دیوار می ایستند. گروه کاپون تمام افراد حاضر در گاراژ از جمله خود "حشره" را به رگبار می بندد و تنها یکی از آنها موفق به فرار می شود. در جریان این کشتار از دو تفنگ و دو مسلسل گروه کاپون بیش از 150 تیر شلیک می شود. 

گفته می شود یک هفته قبل از این کشتار "هربرت هوور" سی و یکمین رئیس جمهور امریکا با شعار مبارزه با فساد و رشوه خواری انتخاب شده بود و گروهی از جمله "فرانک ویلسون" را مامور رسیدگی به جرایم تبهکاری به ویژه گروه آل کاپون کرده بود. گروهی که در نهایت موفق شد کاپون را به دام بیاندازد.

گرچه مافیای بزرگ نقشه حذف رقبا را بی عیب و نقص اجرا کرده بود و پلیس هیچ مدرکی برای به متهم کردن او به کشتار روز ولنتاین پیدا نکرد اما "فرانک ویلسون" مامور سمج پلیس در نهایت توانست دو سال بعد مدارکی دال بر درآمدهای غیرقانونی کاپون به دست بیاورد. او این مدارک را به دادگاه داد و دادگاه نیز نه به خاطر جنایات کاپون بلکه به دلیل فرار مالیاتی او را به 11 سال زندان محکوم کرد. بسیاری کشتار روز ولنتاین را اشتباه کاپون و نقطه افول قدرت او می دانند چرا که تنها دو سال بعد او به زندان افتاد و رقبا در غیاب او تشکیلاتش را نابود کردند.

تصاویر : کشتار در روز

صحنه کشتار "شمالی ها" در گاراژ "کلرک" در شیکاگو

تصاویر : کشتار در روز

جسد شش تن از اعضای گروه تبهکاری که در گاراژ "کلرک" به رگبار بسته شدند.

تصاویر : کشتار در روز

پلیس سردسته باند "شمالی ها" معروف به"حشره" را از گاراژ خارج می کند.

تصاویر : کشتار در روز

انتقال اجساد کشته شدگان گاراژ "کلرک" به پزشکی قانونی

تصاویر : کشتار در روز

انتقال اجساد کشته شدگان به پزشکی قانونی

تصاویر : کشتار در روز

محل کار"جورج کلرنس مورن"معروف به "حشره" رئیس باند "شمالی ها" در "لینکلن پارک"

تصاویر : کشتار در روز

انتقال جسد یکی از اعضای باند "شمالی ها" به پزشکی قانونی

تصاویر : کشتار در روز

هیات منصفه پزشکی قانونی بالای یکی از اجساد کشته شدگان گاراژ "کلرک"؛ بین 20 تا 25 گلوله در بدن هر یک از کشته شده ها پیدا شد.

تصاویر : کشتار در روز

پلیس در حال پرس و جو از مادر دکتر"رینهارد شوایمر" یکی از اعضای باند "شمالی ها" و قربانی کشتار روز ولنتاین

تصاویر : کشتار در روز

بازسازی صحنه کشتار در گاراژ "کلرک" با حضور هیات منصفه پزشکی قانونی

تصاویر : کشتار در روز

بررسی سلاح هایی که پلیس معتقد است در کشتار روز ولنتاین از آنها استفاده شده است.

تصاویر : کشتار در روز

"آل کاپون" دو سال پس از کشتار در دادگاه، کشتار ولنتاین یکی از موارد اتهامی بود که کاپون از آن تبرئه شد.

تصاویر : کشتار در روز

مراسم تشییع باند "شمالی ها" برای اجساد قربانیان کشتار روز ولنتاین

 
 

 

افزودن نظر جدید