محمدرضا عارف:

تلاش برای بیرون راندن اصلاح طلبان از حاکمیت به صلاح نظام نیست/با تهدید و پرونده سازی می‌خواهند جریان اصلاحات را منفعل کنند​​​​​​​/فراکسیون امید به هیچ یک از وزرا چک سفید امضاء نمی‌دهد

رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه اصلاح‌طلبان همیشه خودشان را جزیی تاثیرگذار از حاکمیت می‌دانند ،تاکید کرد:اگر عده‌ای تلاش می‌کنند اصلاح طلبان را از حاکمیت بیرون کنند نه زورشان می‌رسد و نه به صلاح نظام است و مردم قطعاً پاسخ آنها را پای صندوق‌های رأی می‌دهند.

به گزارش امیدنامه ،دکتر محمدرضا عارف در دیدارهای جداگانه با نمایندگان انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های تهران و شورای مرکزی مجمع فرهنگیان ایران اسلامی با تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) گفت:  نکته‌ها و پیام‌های مهمی در زندگی امام حسین (ع) وجود دارد و نسل جوان ما باید از روش و منش زندگی ابا عبدالله آگاهی کافی داشته باشند و آنها را سرلوحه زندگی خود قرار دهند و اسیر برخی تحریفات درباره حرکتی که امام حسین انجام داد نشوند.

برای حذف رقیب به انوع و اقسام دروغ‌ها و اتهامات ناروا متوسل می‌شویم

وی ادامه داد: اباعبدالله مظهر عزت الهی و خواستار عزت انسان بود و این بر خلاف چهره‌ای است که از ایشان تصویر می‌شود. در دنیای امروز متاسفانه کرامت و عزت انسان به نام دین به پای منافع نامشروع قدرت‌ها در حال نابود شدن است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تلاش امام حسین(ع) برای برپایی حکومتی مبتنی بر اخلاق ،تصریح کرد: جامعه امروز ما باید پیرو مکتب امام حسین(ع) باشد در مکتب امام حسین دروغ ،تزویر ،ریا و اتهام زنی جایی ندارد.متاسفانه با جامعه اخلاقی مدنظر ابا عبدالله فاصله داریم و به راحتی و برای حذف رقیب به انوع و اقسام دروغ‌ها و اتهامات ناروا متوسل می‌شویم.

محکومیت قتل عام مردم مظلوم یمن

عارف با محکومیت قتل عام مردم مظلوم یمن توسط دولت عربستان سعودی از عملکرد مجامع بین المللی در برخوردهای دوگانه با فجایع انسانی انتقاد کرد و خواستار تسریع در ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن شد.

ضرورت نقد عملکرد نخبگان اصلاح‌طلب توسط فعالان دانشجویی

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات  خرداد 92 ،گفت:فضایی که بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 92 در کشور ایجاد شد به یمن تلاشهای دانشجویان،جوانان و مردم بود و آنچه در دو انتخابات 92 و 94 اتفاق افتاد نتیجه اعتماد مردم به گفتمان اصلاح‌طلبی بود و باید مراقبت کرداعتماد مردم خدشه دار نشود و باید تلاش شود این سرمایه اجتماعی ارتقاء یابد و در جهت منافع ملی ،وحدت و انسجام و همبستگی ملی و پاسخ به مطالبات بحق مردم هزینه شود.

رئیس فراکسیون امید بر ضرورت نقد عملکرد نخبگان اصلاح‌طلب توسط فعالان دانشجویی تاکید کرد و گفت:اگر تشکلهای دانشجویی به نقد عملکرد اصلاح‌طلبان در فضایی صمیمانه می‌پرداختند مطمئناً برخی کاستی‌هایی که در  جریان ائتلاف اسفند 94 ایجاد شد روی نمی‌داد و این ائتلاف با ساز و کاری مشخص و با کارایی بیشتر شکل می‌گرفت.

در انتخابات‌های آینده نباید در فرایند ائتلاف از هویت اصلاح طلبی عبور کرد

عارف تاکید کرد: از ائتلافی که در انتخابات مجلس صورت گرفت پشیمان نیستیم، اما مطمئناً در انتخابات‌های آینده نباید در فرایند ائتلاف از هویت اصلاح طلبی عبور کرد و باید با حفظ هویت و با ساز و کارهای شفاف و روشن وارد پروسه ائتلاف شد تا هر گروه بهتر بتواند مسئولیت خود را انجام دهد .

با تهدید و پرونده سازی می‌خواهند جریان اصلاحات را منفعل کنند

وی با تاکید براینکه شخصاً حاضرم برای حفظ انسجام و یکپارچگی جریان اصلاح‌طلب هزینه بدهم، در واکنش به گلایه فعالان دانشجویی از حاکمیت فضای امنیتی در دانشگاه‌ها،گفت: متاسفانه دامنه برخوردهای امنیتی به خارج از دانشگاه رسیده است و با تهدید و پرونده سازی می‌خواهند جریان اصلاحات را منفعل کنند.

فراکسیون امید به هیچ یک از وزرا چک سفید امضاء نمی‌دهد

رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به مشکلاتی که دولت با آن رو به رو است،تصریح کرد: فراکسیون امید تلاش دارد به دولت در انجام تعهداتی که به مردم داده است کمک کند اما هیچگاه وظیفه نظارتی خود را فراموش نخواهد کرد و به هیچ یک از وزرای محترم چک سفید امضاء نمی‌دهد.

زورشان نمی رسد اصلاح طلبان را از حاکمیت بیرون کنند

عارف با بیان اینکه می‌خواهیم مسیر که در دهه 80 طی شد اصلاح شود،گفت: در دهه 90 تلاش می‌کنیم که به خاطر برخی سوء تفاهم‌های ایجاد شده توسط رقیب جریان اصلاحات به اعتمادسازی کافی با بخش‌هایی از حاکمیت بپردازیم و در این مسیر حرکت کنیم . البته اعتمادسازی به معنای محافظه کاری و تحمیل خود به حاکمیت نیست بلکه اصلاح‌طلبان همیشه خودشان را جزیی تاثیرگذار از حاکمیت می‌دانند و اگر عده‌ای تلاش می‌کنند اصلاح طلبان را از حاکمیت بیرون کنند نه زورشان می‌رسد و نه به صلاح نظام است و مردم قطعاً پاسخ آنها را پای صندوق‌های رأی می‌دهند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با اشاره به نقش ممتاز معلمان در تعلیم و تربیت نسل جوان کشور ،گفت: اگر امروز با آسیب‌ها و چالش‌های اجتماعی رو به رو هستیم به تعلیم و تربیت نوجوانان و جوانان بر می‌گردد.باید معلمان بدون داشتن دغدغه‌های معیشتی به وظیفه خطیر آموزش و تربیت نسل جوان کشور بپردازند.پاسخ منطقی و اصولی به مطالبات معلمان و ارتقاء منزلت آنان زمینه ساز تعلیم و تربیت صحیح جوانان و نوجوانان عزیز و آینده سازان کشور است.

عارف در پایان تاکید کرد:باید معلمان عزیز با انگیزه بالا به تعلیم و تربیت فرزندان این ملت بپردازند و این در گرو حل مشکلات و مسائل آنهاست که امیدوارم در برنامه ششم توسعه به این مهم توجه جدی شود و دولت با اولویت پاسخ به مطالبات آنان را پیگیری کند.

افزودن نظر جدید