عارف در دانشگاه شیراز:

تلاش می‌کنیم از اردوگاه اصلاح‌طلبان تنها یک لیست برای انتخابات مجلس بیرون بیاید/معترضین به توفیقی در صورت شنیدن سخنانش از او عذرخواهی خواهند کرد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در 24 خرداد سال گذشته حماسه‌ای خلق شد که نتیجه آن برد همه جریان های سیاسی کشور بود.

به گزارش امید،دکترˈ محمدرضا عارفˈ عصر پنجشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز  با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد امام زمان (عج)  با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال 92 گفت : حضور 73 درصدی مردم در فضای نا امیدی که در کشور وجود داشت حماسه ای ارزشمند بود که باید سرلوحه مبارزات سیاسی و همکاری جریانهای سیاسی داخلی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه دیدگاههای رهبری در مورد انتخابات و همراهی مردم در 24 خرداد یک برگ زرین دیگری بر افتخارات نظام اسلامی اضافه کرد اظهارداشت: در آن زمان هیچ راهی جز حضور مردم در انتخابات نبود و به عنوان کسانی که دغدغه پیشرفت کشور و سربلندی نظام را داشتند همه باید در انتخابات شرکت می کردند.

عارف هدف از حضور خود در صحنه انتخابات 24 خرداد را بازگرداندن امید و خودباوری به جوانان و نخبگان عنوان کرد که با پیش قدمی جوانان و دانشجویان مردم حضوری موثر در انتخابات داشتند.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: رمز پیروزی انقلاب و پیشرفت انقلاب همین وحدت کلمه است که در همه صحنه ها با احترام به دیدگاهها و نظرات یکدیگر باید آن را حفظ کنیم .

عارف ادامه داد: محور دیگری که در انتخابات دنبال می کردیم این بود که یک الگوی سیاسی اخلاقی محور در کشور ایجاد کنیم و شروع فعالیت ما تحت میثاق منشور اخلاقی بود چرا که سیاست ، حکومت و موضع گیری ما به عنوان یک نظام اسلامی باید اخلاق مدارانه باشد.

وی تصریح کرد: به همین خاطر زمانی که می خواستم از انتخابات کناره گیری کنم دغدغه و ناراحتی کسانی را داشتم که در ستادم فعالیت می کردند اما خوشبختانه کوچکترین مساله ای رخ نداد که این نشان دهنده بلوغ بالای سیاسی و ظرفیت بالای مجموعه بود.

عارف خطاب به دانشجویان گفت : در همه شئونات اخلاق را رعایت کنیم چرا که یکی از رموز پیروزی و ماندگاری انقلاب اسلامی مان همین اخلاق بوده و هست .

وی با تاکید بر اینکه مبنای ما اخلاق است و دشمنان هم می خواهند آن را از ما بگیرند اظهار داشت :بعد از یک سال از حماسه 24 خرداد همان جهت گیری ها به قوت خود باقی است و لذا باید تلاش کنیم که دولت در زمینه پاسخگویی به مطالبات مردم و عمل به وعده های خود موفق باشد.

عارف تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم کشور را اداره کنیم و بعنوان یک الگوی موفق در جهان مطرح شویم نیازمند مسووولیت پذیری هستیم .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این مطلب که دانشجو باید در کنار رشد علمی در زمینه های مختلف فرهنگی و سیاسی هم رشد کند افزود: برای اینکه دانشجو بتواند یک فرد مسوولیت پذیر باشد در وهله نخست تلاش و همت خود دانشجو لازم است و در مرحله بعدی همکاری مسوولان دانشگاه یک اصل مهم در تحقق این هدف موثر است .

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه مسوولیت کشور در آینده در دست شما دانشجویان و جوانان می باشد تصریح کرد: دانشجو باید در همه سطوح خود را مسوول بداند و به آرمانهای انقلاب وفادار و نسبت به توسعه کشور اهتمام جدی داشته باشد.

عارف با بیان این مطلب که ما در شرایطی هستیم که کشور بیش از هر زمان دیگر نیاز به آرامش دارد بر پویایی و نشاط محیط های دانشگاهی تاکید کرد.

رئیس بنیاد امید ایرانیان  با تاکید براینکه امروز برای سرعت بخشی به روند توسعه کشور نقد عملکردها یک امر جدی است افزود: البته باید میان نقد مشفقانه که لازمه توسعه کشور است با نقد مچ گیرانه که حاصلی جز بی تقوایی و رکود ندارد نیز تفاوت قائل شد.

وی با بیان این که دولت برای موفقیت در برنامه هایش نیاز به پشتوانه مردمی دارد و با تدبیر رهبری و همراهی جوانان و دولت می تواند موفق باشد، خواستار یاری رسانی به دولت از سوی اقشار مختلف و دلسوز نظام و انقلاب شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به سوالی در خصوص  ارزیابیش از روند جریان اصلاحات گفت: آن چیزی که من از اصلاحات می‌دانم مشارکت کردن در گفتمان انقلاب بوده که امام (ره) مطرح کردند یعنی گفتمان حاکمیت ارزش‌ها و پیاده‌سازی تمام اصول قانون اساسی است اما با نگاه درون نظام یعنی نقد عملکرد و اصلاح، تا اینکه به یک وضعیت مطلوب برسیم.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه اصلاحات چه برنامه‌هایی برای انتخابات مجلس دارد گفت: نگاه ما در دراز مدت است که در پروژه اول در 24 خرداد سال گذشته موفق شدیم و رای‌گیری که مورد نظر مرم و نظام بود اتفاق افتاد، اما ادامه این پروژه در اسفند 94 است که باید در انتخابات بعدی نیز پیروزی حاصل شود.

عارف افزود در انتخابات مجلس برنامه‌های راهبردی خود را برای حضور فعال از امسال آغاز کرده‌ایم و سال جاری را سال تدوین راهبردها، برنامه‌ها و ضوابط قرار داده‌ایم اما در سال 93 وارد هیچ مصداقی نخواهیم شد.تلاش می‌کنیم از اردوگاه اصلاح‌طلبان تنها یک لیست برای انتخابات مجلس بیرون بیاید و از هم اکنون برنامه‌های راهبردی خود را آغاز کرده‌ایم؛ چرا که ما باید مانند خرداد 93، در انتخابات مجلس 94 نیز پیروز شویم.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص عدم حضورش در دولت تدبیر و امید ،گفت: هدف من در خدمت نظام بودن است و نوع سنگر هیچ تفاوتی نمی‌کند و در خدمت مردم بودن برای من اهمیت دارد و خدمتگزاری مردم برای من افتخار بزرگی است.

 عارف با بیان اینکه طی هشت سال دولت حمدی نژاد هیچ گاه نقدی برای تخریب دولت نکرده ام، گفت: امروز هم نباید به دنبال تخریب باشیم دولتی که در نظام جمهوری اسلامی انتخاب می شود، مورد حمایت همگان است و همه برای موفقیت او تلاش می کنند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان در پاسخ به سوال دانشجویی دیگر مبنی بر حضور همسرش در فعالیت های سیاسی و نوع حجاب او یادآور شد: خوشحالم از اینکه با یکی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه شیراز ازدواج کردم در سال 57 من و همسرم با همین حجاب امروز در پاریس خدمت امام(ره) حاضر شدیم و همسر من در خصوص نوع حجابش از امام(ره) سوال پرسیدند و ایشان نیز نوع حجاب همسر من را تایید کردند و تا به امروز نیز این حجاب تغییری نکرده است.

وی ادامه داد: همسر من یک پزشک است و به کار خود ایمان دارد و هر گاه که احتیاج باشد وارد عرصه سیاسی نیز می شود.

عارف همچنین درباره پرونده هسته ای کشورمان نیز گفت: در مورد استفاده از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای بین تمام مسئولان داخلی نظام هیچ اختلاف نظری وجود ندارد و باید از آن حداکثر استفاده شود اما این سیاست در هر ولتی متفاوت عمل می‌کند که امروز دولت این مسئله را با یک رویکرد مقتدرانه در راستای استفاده حداکثری از انرژی هسته‌ای پیگیری می‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نقد یکی از دانشجویان به عملکرد دکتر توفیقی به سوابق انقلابی توفیقی اشاره کرد و گفت: من سالهای زیادی است که با آقای توفیقی از نزدیک آشنا هستم و سوابق انقلابی ایشان را می دانم .افرادی که امروز به آقای توفیقی انتقاداتی دارند و در این جلسه تلاش کردند به ایشان اعتراضاتی داشته باشند، بدانند آقای توفیقی همه آنها را به مانند فرزند خود می داند و به آنها علاقه مند است و اگر از نزدیک با ایشان صحبت کنند و سخنانش را بشوند مطمئنا قانع خواهند شد و از ایشان عذرخواهی خواهند کرد.

افزودن نظر جدید