تلاش کیهان برای موجه جلوه دادن توهین به رئیس جمهور

کیهان نوشت:ماجرای محکوم و مشکوک شعار علیه رئیس‌جمهور از سوی عده‌ای در جریان راهپیمایی در یکی از شهرها، ادعای نیاوردن نام امام راحل در قطعنامه پایانی راهپیمایی 22 بهمن و نیز ادعای اندک بودن تصاویر حضرت امام(ره) در راهپیمایی، سه نمونه از تقلا توسط اصلاح طلبان در روزهای اخیر است. کیهان نوشت:ماجرای محکوم و مشکوک شعار علیه رئیس‌جمهور از سوی عده‌ای در جریان راهپیمایی در یکی از شهرها، ادعای نیاوردن نام امام راحل در قطعنامه پایانی راهپیمایی 22 بهمن و نیز ادعای اندک بودن تصاویر حضرت امام(ره) در راهپیمایی، سه نمونه از تقلا توسط اصلاح طلبان در روزهای اخیر است.
مدعیان اصلاحات ـ اعتدال از حاشیه‌های دلچسب پیش گفته بمب صوتی ساخته، منفجر کرده و چنان برجسته‌نمایی می‌کنند که اذهان عمومی را از عاملیت خود در تحمیل معضلات اقتصادی و مدیریت برجام زده منتهی به جابه‌جا شدن رکوردهای تورم و رکود منحرف سازند.

 مدیریتی‌اشرافی و غیر انقلابی که معضلاتی از جمله تبدیل معیشت مردم به گروگان شیادی‌های غرب، 7 تا 10 برابر شدن قیمت‌ها در حوزه ارز و سکه و خودرو و مسکن، سقوط ارزش پول ملی، نقدینگی فزاینده و تورم‌زا، رکود فراگیر و بیکاری کم‌سابقه را به ملت تحمیل کرده است و حال آنکه همین‌ها مدعی بودند، به واسطه بستن با غرب، همه تحریم‌ها (مالی و بانکی و نفتی و...) برداشته می‌شود، معضلات اقتصادی حل می‌شود و رونق اقتصادی اتفاق می‌افتد، نرخ دلار از 3700 تومان به زیر هزار تومان سقوط می‌کند، مردم از یارانه بی‌نیاز می‌شوند و مشکل آب خوردن و آلودگی هوا و... همگی برطرف می‌شود!در چنین فضایی است که حاشیه‌سازی و غوغا و هیاهو برای بانیان بی‌مسئولیت و بی‌کفایت این فجایع، در اولویت است.
مذموم، محکوم و مشکوک
شعار علیه رئیس‌جمهور از سوی عده‌ای در جریان راهپیمایی 22 بهمن در یکی از شهرها، امری مذموم و محکوم است اما طیف مذکور پس از آن، یک بازی روانی - رسانه‌ای برای تبدیل آن به متن و به فراموشی سپردن اصل را کلید زد.
بیانیه‌ای از سوی «هیئت دولت» منتشر شد که در آن آمده است: «اگر قرار بر این است که با فحاشی از تریبون‌ها و مجال دادن آشکار به هتاکان، صورت مسئله برای منافع زودگذر و تبلیغات چندماهه تغییر کند؛ اگر قرار است، دولت دوران جنگ، ناکارآمد قلمداد شود و بانیان ضدایرانی فشار و تحریم، تطهیر شوند؛ دولت دوازدهم هم با قاطعیت اعلام می‌کند که اجازه نخواهد داد روایت‌های مجعول و فرصت‌طلبی‌های مبتنی بر دروغ، قضاوت عمومی را متاثر سازد.»
حتی اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور به رئیس‌قوه قضائیه نامه نوشت؛ «با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، همانطور که شاهد بودید روز چهارشنبه در مراسم کم‌نظیر و متفاوت بزرگداشت سراسری سالگرد پیروزی انقلاب عده‌ای موتورسوار، با سردادن شعارهای مخرب و غیراخلاقی نسبت به رئیس‌محترم جمهور سعی کردند با رفتارهای موهن خود، اصل بزرگداشت این مراسم ملی و ضرورت وحدت و اقتدار یکپارچگی نظام و ملت را در برابر دشمنان این ملک و ملت تحت‌الشعاع قرار دهند. از آنجا که پیشگیری از این‌گونه اعمال مجرمانه در سایه اجرای قانون میسر است و اینگونه رفتارهای مجرمانه در روز روشن نسبت به منتخب ملت ریشه در تعلیق تبعیض‌آمیز اجرای مجازات در موارد مشابهی داشته است، خواهشمند است با دستور اقدام و پیگیری قاطع موضوع، زمینه‌اشاعه مفاسد اجتماعی و سیاسی آن و سوءاستفاده مخالفان ایران اسلامی و نظام مرتفع گردد.»

ماجرای شعار علیه رئیس‌جمهور همانطور که گفته شد، هر چند مذموم و محکوم و پلشت است اما مشکوک نیز هست. چنان که در گذشته اتفاقات مشابهی از جمله اهانت به فائزه هاشمی افتاده که بعدا معلوم شد که ریشه آن هماهنگی و دریافت پول از سوی اهانت‌کنندگان بوده است. از سوی دیگر، باید گفت؛ اهانت چند موتورسوار به رئیس‌جمهور، زشت و محکوم است؛ از دولتمردان انتظار می‌رود نسبت به مشکلات مردم نیز همان‌قدر حساس باشند.

 

افزودن نظر جدید