توفیقی:از میان 300 رییس دانشگاه تنها 2 نفر تغییر کرد

سرپرســت وزارت علــوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر این که به دنبال مدیریت سیاسی و کار سیاسی نیستم، گفت: از رؤسای دانشگاه‌ها نیز درخواست کرده‌ام که تعلقات سیاسی و حزبی را کنار گذاشته و صرفاً دانشگاه‌ها را با روش‌های علمی و کارشناسی مدیریت کنند.

به گزارش امید به نقل از ایران، دکتر جعفر توفیقی با اشاره به این که از میان رؤسای 300 دانشگاه تنها 2 رئیس دانشگاه تغییر کرده است، اظهار داشت: این تغییرات در جهت آرامش و بهبود وضعیت دانشگاه‌ها بوده و مورد استقبال اساتید و دانشجویان نیز واقع شده است.

وی با انتقاد از نظام مدیریت متمرکز در وزارت علوم در سال‌های اخیر گفت: در 8 سال گذشته یک نظام مدیریت متمرکز در وزارت علوم حاکم شده بود که این امر مغایر با قانون برنامه چهارم و پنجم توسعه است چرا که در آنجا به دانشگاه‌ها اختیار داده شده که با مصوبات هیات امنا خود را اداره کنند. دکتر توفیقی افزود: همچنین اختیارات دانشگاه‌ها از سیاستگذاری و تصمیم‌گیری در جذب هیات علمی و دانشجوی دکترا و مشارکت در انتخاب مدیران دانشگاهی خارج شده و متاسفانه این در وزارت علوم متمرکزشده بود.
وی ضمن ابراز تاسف از برخی اتهامات و جوسازی‌ها علیه استادان دانشگاه‌ها گفت: دانشگاهیان اعم از اساتید، دانشجویان و کارکنان آن جزو فرهیخته‌ترین اقشار جامعه هستند و جفا به دانشگاهیان، جفا به تمام دستاوردها و پیشرفت‌های علمی است. سرپرست وزارت علوم افزود: خوشبختانه مقام معظم رهبری به دفعات فراوان در فرمایشات و بیانات خود به دستاوردهای علمی کشور اشاره داشته‌اند که این امر نشان می‌دهد رهبر معظم انقلاب از دانشگاهیان و از عملکرد آنها رضایت دارند.
وی با اشاره به بورسیه دانشجویان گفت: در جلسه‌ای با حضور معاون آموزشی، تعهدات قبلی و جدید دانشجویان بورسیه مورد بررسی قرار گرفت و بر همین اساس به جمع‌بندی رسیدیم که تعهدات قبلی پابرجا باشد و برای بورسیه‌های جدید نیز متناسب با اعتبارات، دانشجویان بورسیه شوند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید