رمزگشایی از یک عکس؛

تیزهوشی عارف در پاسخ به عکس انحرافی

در مناظره تلویزیونی کاندیداهای ریاست جمهوری مجری برنامه عکسهایی را به نمایش می‌گذاشت تا کاندیداها برداشت خود را از آن عکس بگویند.

به گزارش امید،در عکسی که در ابتدا برای دکتر عارف به نمایش درآمد مجری برنامه از او برداشتش را از عکس مورد نظر جویا شد که عارف به منطقه‌ای برای گردشگری اشاره کرد در خالیکه دیگر کاندیداها برداشت‌شان بیشتر معطوف به معدن بود و حتی برخی از آنها تاکید داشتند به این منطقه سفر کردند ولی بررسی های انجام شده در منابع معتبر نشان می‌دهد عکس مورد نظر مربوط به کشور ایران نیست.

این عکس مربوط به معدن دره‌ی بینگام است. یک استخراج معدن روباز در جنوب غربی  شهر سالت‌لیک، مرکز ایالت یوتای آمریکا که از سال 1906 در تولید مس فعال بوده است و منجر به ایجاد حفره ای به عمق 970 متر و عرض 4 کیلومتر شده است. این معدن از سال 1966 تحت نام رسمی Bingham Canyon Open Pit Copper Mine به عنوان نشانه ی تاریخی ملی و جاذبه گردش‌گری در ایالت یوتا در آمریکا شناخته می‌شود.
این معدن همچنان یکی از بزرگترین معادن استخراج روباز در جهان است که ارزش فلز استخراج شده از آن در سال 2006 بالغ بر 1.8 میلیارد دلار بوده است.

گفتنی است در حالیکه عکسهای به نمایش گذاشته شده برای دیگر کاندیدها شامل ساعت و زمین کشاورزی و ترافیک تهران بود  عکسی که در ابتدا برای پاسخ دهی دکتر عارف انتخاب شده بود قابل تامل  و به نوعی می توان آن را انحرافی قلمداد کرد.

برچسب‌ها :

دیدگاه‌ها

مرسی دکتر

دکتر درست گفت اینجا الان به یه مکان توریستی تبدیل شده

اقای عارف بدونید بازی های این جناح دور کرسی نشین برای کودکان هم لوث شده است فقط خواهش من بعنوان دانشجوی 2 خرداد 16 سال قبل از اقای خاتمی می خوام از پرده بیاد بیرون و رسالت پیامبری خودش رو با حمایت شما به انجام برسونه و شما و اقای روحانی ارای مشترک دارید تایید هردو شما عزیز برای شکستن ارای شماست پس با تدبیر راهی رو انتخاب کنید که بازنده به اقلیت حیله گر قدرت طلب نباشیم

بنارم به این اعتماد بنفس! یاد کروبی 88 افتادم و دول الخلیج العربیه؛ یادش بخیر

از دکتر به جز این توقع نمی ره ، ذکاوت ایشون در همه امور مثال زدنیه زنده باد دکتر عارف

خوب شد نگفت این یک دره طبیعی است!

عارف همیشه درست میگه.اگه کسی شک داره پس عارف رو نشناخته.درود بر دکتر عارف

آفرین دکتر

حالا خوبه همه چیز قرعه کشی شد . اشتباه آقای عارف رو هم می خواهید به حساب صداو سیما بگذارید.

نه دیگه تیزهوشی چیه. عارفو خیلی قبول دارم ولی باید قبول کنیم اینجا سوتی داد!

دکنر عارف شایسته ترین فرد برای ریاست جمهوری است.

سلام بر دکتر آریایی و همشهری خودم ما پیروز مشویم با توکل بر خدا

اتفاقا دکتر درست گفت! الان خودش یک جاذبه توریستی شده! منتهی از نوع انسان ساختش!

رای ما عارف

واقعا پاسخ مناسبی بود. دکتر همه چی رو با هم دیدن و زوایای پنهان موجود در عکس رو بیان کردن.«استفاده از فرصت تبدیل یک معدن شاید متروکه به یک جاذبه توریستی» متشکرم

خیلی باید مواظب بازی های صدا و سیما بود.

به خدا که مردی.علم داری. میفهمی. ما پشتت ایستادیم. دانشجویان تنکابن

افزودن نظر جدید