جزییاتی از حمله به یک کلوپ شبانه همجنس بازان در آمریکا

بی بی سی نوشت:

شهردار اورلاندو در ایالت فلوریدا می‌گوید که ۵۰ نفر در حمله مسلحانه و گروگانگیری در یک کلوپ شبانه همجنسگرایان کشته و ۵۳ نفر زخمی شده‌اند.

مهاجم که به دست پلیس کشته شده، عمر متین ۲۹ ساله معرفی شده است.

به گزارش خبرگزاری‌ها او در خانواده ای افغان متولد شده بود.

گفته می شود که این کشتار، مرگبارترین حمله مسلحانه در تاریخ آمریکا بوده است.

پلیس گفته است که حدود سه ساعت پس از شروع تیراندازی وارد این محل شده و فرد مهاجم را که شماری گروگان در اختیار داشت، کشته است.

کاخ سفید با انتشاربیانیه ای درباره تیراندازی در این کلوپ شبانه ضمن ابراز همدردی با خانواده های قربانیان و مجروحان گفته است که باراک اوباما خواسته است همزمان با همکاری مقامات پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) با مقامات سایر ایالت ها و پلیس اورلاندو به طور مرتب درجریان آخرین خبرها قرار گیرد.

یکی از سخنگویان اف بی آی گفته است نشانه هایی وجود دارد که مظنون احتمالا "آموزه های افراط گرایانه" داشته است.

افرادی که موفق شده بودند از این کلوپ فرار کنند گفته اند که مهاجم ساعت ۲ صبح به وقت محلی در داخل این کلوپ شروع به تیراندازی کرده است.

برخی از شاهدان عینی گفته اند که صدای ۵۰-۴۰ گلوله را شنیده اند.

پلیس تایید کرده که مهاجم یک سلاح تهاجمی، یک اسلحه کمری و یک وسیله انفجاری به همراه داشته و قبل از کشته شدن به سوی پلیس تیراندازی کرده است.

پلیس این حادثه را اقدامی تروریستی خوانده، اما گفته است که هنوز نمی داند که آیا اقدام تروریستی بین المللی بوده یا داخلی.

تصاویر منتشره در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که دهها خودروی اورژانس در صحنه حاضر شده اند و در حال مداوای مجروحان هستند.

یک مرد که به هنگام حمله این مهاجم در داخل این کلوپ بوده تصاویری از تیراندازی و صدای فریاد را در صفحه فیس بوکش منتشر کرده است.

یکی از شاهدان گفته است: "همه جا پر از زخمی بود. شمار زیادی از مجروحان در پارکینگ بودند. شلوار و بلوز مجروحان را برای پیدا کردن جای گلوله ها پاره کرده بودند."

خانواده های مجروحان برای باخبر شدن از وضعیت وابستگانشان در بیمارستان ها جمع شده اند.

عمر متین پیش از حمله اورلاندو با داعش بیعت کرده بود

ان‌بی‌سی ادعا کرده که عمر متین، عامل تیراندازی در اورلاندو پیش از این حمله در تماسی تلفنی با پلیس، بیعت خود با داعش را اعلام کرده بود.

ان‌بی‌سی مدعی شده است که عمر متین، عامل حمله به یک باشگاه شبانه همجنس‌گرایان در اورلاندو، پیش از این حمله در تماسی تلفنی با پلیس، بیعت خود با گروهک تروریستی داعش را اعلام کرده بود.
 

افزودن نظر جدید