خامسیان: دکتر عارف سرمایه اجتماعی اش را در خدمت لیست امید قرار داد/مستقلین هویت سیاسی ندارند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: نقش عارف به عنوان فردی که تعامل خوبی با نهادهای حاکمیتی دارد، بر کسی پوشیده نیست و این تعامل توانست در بزنگاه‌ها و جاهای مختلف برای جریان اصلاح طلب کارساز باشد.

به گزارش امینامه ،«علیرضا خامسیان»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در خصوص علت ثبت‌ نام نکردن محمدرضا عارف در انتخابات مجلس یازدهم به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: بنا نیست هر فردی که در مجلس و یک دوره حضور پیدا می‌کند در همه ادوار مجلس هم کاندیدا شود. هر دوره‌ای افراد کاندیدا می‌شوند و بعد از دوره‌ای تصمیم می‌گیرند که آیا حضورشان در مجلس تداوم داشته باشد یا خیر.

او افزود: با توجه به اینکه عارف فرد اجرایی است حضور در یک دوره مجلس را کافی می‌داند. البته هم اکنون غیر از عارف برخی از نمایندگان فعلی مجلس نظیر فتحی هم برای مجلس یازدهم کاندیدا نشدند. با وجود اینکه عملکرد فتحی با ارائه طرح‌هایی نظیر کاهش مجازات اعدام قاچاقچیان مواد مخدر و نیز طرح نصف شدن حبس نوع نگاه مجامع بین‌المللی را نسبت به مسائل حقوق بشر ایران تغییر داد و بسیار فردی تاثیر گذار در مجلس بود ولی به دنبال هیاهو و سر و صدا نبود و تلاش کرد با ارائه طرح‌هایی کاربردی و همراه کردن سایر فراکسیون‌ها، این طرح‌ها را به تصویب برساند اما در نهایت چنین فردی هم به این نتیجه رسید که در انتخابات مجلس یازدهم کاندیدا نشود.

خامسیان در مورد اولین حضور عارف در انتخابات مجلس با بیان اینکه «از عارف به عنوان معاون اول دولت اصلاحات به مثابه یک شخصیت اجرایی در افکار عمومی ثبت شده است» ادامه داد: در انتخابات مجلس دهم عارف سرمایه اجتماعی خود را که بخشی از آن با کناره‌گیری از انتخابات سال 92 بدست آورده بود، در خدمت لیست امید قرار داد و به نوعی سرمایه اجتماعی خود را فدای لیست امید کرد.

این فعال رسانه‌ای در همین زمینه ادامه داد: در زمان انتخابات مجلس دهم برخی از نزدیکان عارف از جمله خودم از او خواستیم  به دلیل شرایطی که در مجلس ایران حاکم است از کاندیداتوری در انتخابات مجلس انصراف دهد و سرمایه اجتماعی خود را تحت‌الشعاع انتخابات مجلس قرار ندهد اما او بنا به شرایط خاص آن زمان و لزوم ارائه یک لیست واحد و نیز تاکید بر اینکه این سرمایه اجتماعی متعلق به گفتمان اصلاحات است نه شخص خاص، در انتخابات مجلس دهم کاندیدا شد.

افزودن نظر جدید