خط و نشان جدید احمدی‌نژاد برای قوه قضائیه؛ می‌روم که نگویند ترسیدند

 محمود احمدی‌نژاد با انتشار متن مکالمه خود با مشایی خط و نشان جدیدی برای دستگاه قضایی کشید و خطاب به مشایی گفت اگر دادگاه علنی باشد من می‌روم و مصاحبه می‌کنم چون شما نیایید می‌گویند ترسیدند.

به گزارش امیدنامه به نقل از  خبرآنلاین، « زندانی سیاسی نداریم و در ایران کسی به خاطر اظهار عقیده زندان نیست» این مهمترین اظهار نظری بود که محمود احمدی نژاد در سال های ریاست جمهوری اش درباره وضعیت زندانیان سیاسی و احکام قوه قضائیه آن هم در مصاحبه با یک رسانه خارجی مطرح کرد. او که حتی در انتخابات پر حرف و حدیث سال 88 و خیل بازداشتی ها و ماجرای کهریزک لب از لب باز نکرد حالا با حکم زندان یارانش فریاد آزادی خواهی بلند کرده است و یک روز در شاه عبدالعظیم بست می نشیند و روز دیگر در امامزاده صالح دعای آزادی می خواند.

احمدی نژاد بعد از  اعلام  علنی شدن دادگاه مشایی خواب تازه ای دیده است و حالا متن مکالمه خود با مشایی را منتشر کرد.

او در مکالمه ای که روز پنجشنبه اول شهریور داشته گفته است: من یک اطلاعیه ای داده ام ؛ که من می روم شرکت می کنم، چون گفتم اگر شما نیایید، می گویند این ها ترسیدند نیامدند، من بروم آنجا مصاحبه هم بکنم و بگویم این یک بازی سیاسی هست و ایشان اصلا کیفر خواست نخوانده است. بعد اصلا اجازه ی ملاقات نداده اند، ایشان باید بیاید چند جلسه بنشیند، مستندات تهیه بکند.

احمدی نژاد خطاب به مشایی می گوید: حالا شما شرکت نمی کنید؟(در جلسه دادگاه)

مشایی هم پاسخ می دهد : نه دیگر، با این حساب که اصلا معنا ندارد، من به نماینده، نمی دانم نماینده دادستان بود؟، کی بود؟، گفتم که قاضی باید من را صدا می زد. الان هم باید صدا کند و بگوید آن چیزی که به شما گفتم نظرم عوض شده است، دادگاه علنی است، و علنی بودن دادگاه را آن طور که من نوشتم که شرکت می کنم ؛ برایش توضیح بدهم، ایشان باید اعلام کند که این طور علنی است و الا جلسه آقای بقایی را هم گفتند که علنی است، کجایش علنی بود؟ علنی نبود که!

احمدی نژاد که این مکالمه را به منظور حاشیه سازی دوباره انجام داده است در بخش دیگری از صحبت هایش به مشایی می گوید صوت صحبتت را منتشر می کنیم تا بگوییم داستان چیست و ادامه می دهد اینها می خواهند خبرنگارها را توی دادگاه بیاورند، چیزی را که به نام کیفرخواست نوشتند را بخوانند، بعد هم بگویند خداحافظ.

رئیس دولت نهم و دهم در پاسخ به صحبت مشایی که می گوید از برگزاری یک دادگاه علنی استقبال می کنم می گوید: اینها جرأت برگذار کردن دادگاه علنی را ندارند، اینها می خواهند کلک علنی بزنند، یعنی حرفهای خودشان را تلویزیون پخش بکند، اما از بقیه اش هیچ چیز!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره پیشنهاد پخش زنده دادگاه مشایی فکرش به اینستاگرام می رسد و وقتی مشایی می گوید:« اصلا پخش ها باید زنده باشد» عنوان می کند: می شود از اینستاگرام مستقیم هم پخش کرد.

مشایی هم که خوب می داند قرار است این صحبت ها در شبکه های اجتماعی منتشر شود می گوید: من برای قاضی چون شخصیتی برای خودش هست احترام قائلم، ولی بعدا در دادگاه علنی خواهم گفت که ایشان به چه دلیلی اصلاً صلاحیت رسیدگی به این پرونده را ندارند، منتها اینجا و الان نمی خواهم بگویم، من توی دادگاه خواهم گفت

انها جرات ندارند

مشایی در بخش دیگری از این مکالمه می گوید: اینها نگه داشتند و هیچ چیز نگفتند، حالا الان یک روز مانده، توی تعطیلات اعلام کردند که مثلا علنی است، که ما دسترسی هم نداشته باشیم، هیچ کس هم نمی تواند رسیدگی کند، که علنی چی هست؟می خواهند من را در یک معذوریت قرار بدهند، نه، برای چی باید زیر بار برویم، از نظر من آقا حکمش را صادر کرده است، بعداً من در جلسه دادگاه خواهم گفت، ایشان حکمش را در ذهنش صادر کرده است، یک دلیلش این موضوع است که ایشان که من را آن روز دید ؛ گفتم چرا من الان بازداشتم؟ گفت برای این که الان بیرون التهاب وجود دارد و شما هم به التهاب اضافه می کنید!

احمدی نژاد هم پاسخ می دهد: این ها می روند یک طرفه می گیرند و می بندند و فلان می کنند.

موضوع مکالمه این دو به مناظره تلویزیونی هم کشیده می شود و وقتی مشایی عنوان می کند «من برای مناظره تلویزیونی هم آماده ام. » احمدی نژاد پاسخ می دهد:  آن ها جرأت ندارند.

گفتنی است بسیاری معتقدند که با احمدی نژاد زیاد مماشات شده است واگر صحبت های ساختارشکن وی توسط افراد دیگری مطرح می شد برخورد دیگری صورت می گرفت.سخنگوی قوه قضاییه هم چندی قبل اعلام کرد حکمتی است که با احمدی نژاد برخورد نمی کنیم.

افزودن نظر جدید