رسولی: اصولگرایان امروز در قضاوت افکار عمومی، اعتبار قبلی خود را به شدت از دست داده اند

عضو بنیاد باران به تهدیدات محمدرضا رحیمی و موضع گیری های احمدی نژاد در روزهای اخیر اشاره و تصریح کرد: فرار روبه جلوی عناصر تعیین کننده این جریان نشان می دهد که نه تنها در عرصه عملکرد بلکه در عرصه نظری نیز امکان اتحاد و انسجام میان سطوح مختلف اصولگرایی وجود ندارد.

به گزارش امید به نقل از ایسکانیوز، سید حسن رسولی درباره تلاش جریان اصولگرایی برای ایجاد ائتلاف و اجماع با گروه های مختلف سیاسی موجود در جریان خود اظهار داشت: ایده ال  جریان های سیاسی موجود در کشور برای حضور موفقیت آمیز در انتخابات که فاقد سامانه حزبی منظم و تشکیلاتی هستند، تشکیل جبهه ای متحد است.

وی ادامه داد: با یکپارچگی و اجماع، شرایطی در کشور فراهم می شود که زمینه را برای حضور موثر در انتخابات ایجاد می کند.

عضو بنیاد باران بیان داشت: جریان اصولگرا برای رسیدن به اجماع نسبت به جریان اصلاح طلب با چالش های جدی تری روبرو است و در این مسیر با مشکلات عدیده ای همچون نداشتن کارنامه موفق و قابل دفاع طی هشت سال اخیر با دردست داشتن دولت و مجلس مواجه هستند.

عضو بنیاد باران با بیان اینکه اصولگرایان طی قریب به یک دهه حضور منسجم و یکپارچه در بخش های مختلف اداره کشوراز خود با وجود منابع درآمد نفتی، فساد در سطوح بالا را به بارآورد، گفت: اصولگرایان امروز در قضاوت افکار عمومی اعتبار و قابلیت قبلی خود را به شدت از دست داده اند.

وی ادامه داد: علاوه بر مشکل عملکردی و بروز فسادهای متعدد مالی در دولت مورد حمایت اصولگرایان که خود را پاکدست و مهرورز معرفی کرد اختلاف نظرهای بسیار جدی برای اثبات واگرایی میان عناصر انسجام بخش قبلی این جریان مشاهده می شود.

رسولی به تهدیدات محمدرضا رحیمی و موضع گیری های احمدی نژاد در روزهای اخیر اشاره و تصریح کرد: فرار روبه جلوی عناصر تعیین کننده این جریان نشان می دهد که نه تنها در عرصه عملکرد بلکه در عرصه نظری نیز امکان اتحاد و انسجام میان سطوح مختلف اصولگرایی وجود ندارد.

وی به نقش یکی از روحانیون اصولگرا ظرف یک سال گذشته در محوریت 5 اجتماع وحدت بخش اشاره و خاطرنشان کرد: در همان دورانی که نفر دوم دولت در مظان اتهام بود وی قوی ترین دفاعیات را نسبت به رحیمی داشت.

عضو بنیاد امید ایرانیان فقدان کارنامه قابل دفاع و ناتوانی در ایجاد انسجام را دو چالش عمده برای اصولگرایان عنوان و تصریح کرد: پس از صدور حکم رحیمی و احیانا علنی شدن پرونده های دیگر در اینده شرایط در سال 94 برای عملی شدن اتحاد و انسجام اصولگرایان بسیار دشوار خواهد شد.

رسولی به فقدان شخصیت های تاثیرگذار در جریان اصولگرایی همچون حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری، آیت الله مهدوی کنی و عسگر اولادی اشاره و بیان داشت: تلاش های زیادی برای آیت الله مصباح یزدی در جایگاه پدر معنوی دراین جریان انجام شد اما به دلایل مختلف این جایگزینی صورت نگرفت.

عضو بنیاد باران با اشاره به محوریت حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در میان جریان اصلاح طلب گفت: اصلاح طلبان با عملکرد و از خودگذشتگی محمدرضا عارف در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 با تمکین از نظر بزرگان به ویژه خاتمی گام بزرگی در تقویت وحدت برداشتند و این اجماع پشتوانه خوبی برای انسجام این جریان سیاسی در آینده است.

رسولی به سم پاشی های رسانه های پرنفوذ علیه جریان اصلاح طلب پس از گذشت بیش از ده سال از عمر دولت اصلاحات اشاره و یادآور شد: تاکنون حتی یک نفر از مدیران رده بالای اصلاح طلب متهم به ارتکاب فساد مالی نشده اند و این جریان سیاسی با استفاده از تجارب تلخ و شیرین گذشته خود برای ورود همنوا برای انتخابات اینده با موانع کمتری نسبت به جریان رقیب مواجه است.

رسولی اضافه کرد: اصولگرایان با وجود اینکه در گذشته جریان اصلاحات را یک مرده به حساب می آورد، اکنون یک رقیب جدی و مهم در معادله سیاسی و اجتماعی برای خود قلمداد می کند.

وی به تلاش بزرگان اصولگرا در سال های گذشته برای رقابت سازنده با خط مشی اثباتی با اصلاح طلبان اشاره و تصریح کرد: اکنون این جریان که در موضع ضعف است دیگر نمی تواند به صورت اثباتی و اقناعی به اتحاد و یکپارچگی متقاعدکننده برای افکار عمومی برسد لذا به روش های مختلف حذفی، تخریبی و انتخاب سوژه های سطحی و بی کیفیت نسبت به جریان رقیب متوسل می شوند.

عضو بنیاد امید ایرانیان به وقایع اخیر و انتقادات وارده به محمدرضا عارف در دیدار با نایب ریس مجلس آلمان اشاره و یادآور شد: عارف یکی از شخصیت های مورد قبول عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجمع تشخیص مصلحت نظام  منصوب رهبری معظم انقلاب است و این درخواست ملاقات طی تشریفات خاصی از سوی هیات المانی صورت گرفت.

وی با اشاره به انتقادات شتاب زده از سوی جریان اصولگرایی با برچسب زدن و اتهام زنی به عارف گفت: جریان رقیب از ایفای نقش منحصر به فرد عارف در انتخابات سال 92 نگران و از نقش محوری وی در انتخابات اینده واهمه دارد و اصولگرایان از این مسئله نگرانند که رفتار عارف به عنوان الگوی سیاست ورزی در انتخابات آینده در مقابل با نقاط ضعف موجود برای این مجموعه فکری مشکل ساز شود.

رسولی گفت: این حساسیت ها از توازن قوای دو جریان از عرصه قضاوت افکار عمومی را می توان جستجو کرد.

افزودن نظر جدید