رمضان زاده: در انتخابات کمیسیون ها با رقیبی روبرو بودیم که هم پول خرج کرد و هم ازحمایت دستگاههای امنیتی برخورداربود

سخنگوی دولت اصلاحات بابیان اینکه برای تحقق اهداف اصلاح طلبی باید از رفتارهای پرتنش دوری کرد گفت: اصلاحات را باید گام به گام جلو برد.

به گزارش امیدنامه به نقل از ایسکانیوز، عبدالله رمضان زاده که شامگاه یکشنبه ششم تیرماه در ضیافت افطار انجمن وفاق و توسعه دانشجویان دانشگاه شیرازسخن می گفت افزود: کم تحملی و اصرار به تحقق اهداف اصلاح طلبانه در یک دوره زمانی کوتاه نتیجه ای جز ایجاد ناملایمات وبروزرفتارهای پرتنش چیزدیگری را به دنبال نخواهدداشت.
وی با اذعان با این نکته که مسیر رسیدن به اهداف اصلاحات سخت است افزود:درطی این مسیر گاهی ناامیدی پیش می آید ،اما باید بر این ناامیدی فائق آمد و راه را ادامه داد.
دبیر هیات دولت در دوران اصلاحات اتفاقات رخ داده در فضای سیاسی کشور درشرایط کنونی را قابل پیش بینی عنوان کردو گفت:نباید از نتایج انتخابات مجلس ناامید باشم.
رمضان زاده با اشاره به تعداد نمایندگان جناح چپ درمجلس ششم افزود:در آن مجلس تعداد نمایندگان اصلاح طلب 80 نفربود اما اکنون تعداد نمایندگان اصلاح طلب به بیش از 100 نفر رسیده است.
وی این اتفاق را امیدوارکننده و نشان از پیشرفت گفتمان اصلاحات در جامعه دانست و گفت:به اعتقاد من نتایج انتخابات کمیسیون های مجلس هم ضمن قابل پیش بینی بودن،دراین شرایط خوب بود.
سخنگوی هیات دولت اصلاحات تقسیم بندی نمایندگان به ژنرال و غیر ژنرال را تقسیم بندی درستی ندانست و افزود: نباید فراموش کنیم که در انتخابات کمیسیون ها با رقیبی روبرو بودیم که هم پول خرج کرد و هم ازحمایت دستگاههای امنیتی برخورداربود.
رمضان زاده در عین حال افزود: درجریان انتخابات کمیسیون های مجلس برخی دوستان نا دوستی کردند .
وی گفت: نتایج انتخابات مجلس دهم باردیگراین حقیقت را آشکارکردکه هرگاه اصلاح طلبان با برنامه درجامعه حضورپیدا کردندمردم با استقبال از این حضورخوب عمل می کنند.
سخنگوی دولت اصلاحات در عین حال برلزوم آسیب شناسی برنامه ریزی در انتخابات مجلس دهم تاکیدکرد و گفت: ما دراین انتخابات در شهرهای بزرگ خوب و با برنامه عمل کردیم اما درشهرهای کوچک برنامه ریزی خوبی نداشتیم.
رمضان زاده در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از ضعف در تیم رسانه ای دولت گفت: روحانی در اولویت بندی اش خوب و دقیق عمل کرد ولی در عمل دچار کمی مشکل شد.
وی با بیان اینکه اداره کشور پس از آن بحران هشت ساله وحیف و میل هشتصد میلیارد دلارکارآسانی نیست افزود: روحانی در ابتدای روی کارآمدن دولت یازدهم گفت باید چرخ زندگی مردم بچرخد اما چرخیدن چرخ زندگی مردم نیازمند مهیا بودن یک شرایط خاص در داخل و خارج از کشور است.
دبیر هیات دولت اصلاحات با یادآوری شرایط سخت تحریم در آغاز به کار دولت یازدهم گفت:نباید فراموش کرد که برخی تصمیمات عجولانه در گذشته کشوررا تا مرزجنگ پیش برده بود.
رمضان زاده شرایط امروز کشور را بسیار بهتر از روزهای آغاز به کار دولت تدبیرو امید دانست و افزود:امروزشرایط امنیت ملی درمسایل خارجی بهتر از گذشته شده و دولت توانسته برای امن شدن شرایط در داخل کشور با کنترل نیرو های خشن گام های مثبتی را بردارد.
وی اقدامات روحانی برای کنترل تورم اقتصادی را نشان از شناخت او از مشکلات کشوردانست و افزود:متاسفانه برخی افرادوگروه ها دوست ندارند که دولت به اهداف خود که ایجاد رفاه عمومی و چرخیدن چرخ زندگی مردم است برسد.
رمضان زاده با انتقاد از تیم رسانه ای دولت یازدهم گفت: در شرایطی که این گروه ها با عملیاتی کردن تصمیمات اتاق فکر خود هرروزیک بحران را برای دولت ایجاد می کنند،تیم رسانه ای دولت تنها نظاره گراین اتفاقات است.
وی بابیان اینکه هرگاه دولت توانست برای تحقق مصالح ملی، برنامه های خود را در عرصه بین المللی پیش ببرد مخالفان دولت یک بحران جدید رابرای کشورایجاد می کنند، این سئوال را مطرح کرد که کجای دنیا برای جلوگیری از تحقق مصالح ملی سفارتخانه یک کشوررادرکشورخود به آتش می کشند؟
رمضان زاده با تاکید بر اینکه انتقال این مطالب به بدنه جامعه وظیفه تیم رسانه ای دولت است افزود:این تیم باید به مردم بگوید که با به آتش کشیده شدن یک سفارت در تهران چند بانک بین المللی حاضر به سرمایه گذاری در کشوربرای حضور در ایران انصراف دادند.
وی باتاکیدبه لزوم تلاش اصلاح طلبان برای رای آوری بیشتر روحانی در انتخابات سال 96 گفت:بخشی از این بار را باید تیم رسانه ای دولت به دوش بکشد.
دبیرهیات دولت اصلاحات اشتغال را یکی از دغدغه های خانواده های ایرانی دانست و افزود:در دولت قبل، با هزینه کردصد میلیارددلار سالی چهارده هزار شغل ایجاد شد اما دست روحانی با درآمد نفتی بیست و سه میلیارد دلاردر سال بسته بوده است.
رمضان زاده انتقال این حقایق به لایه های مختلف جامعه را وظیفه تیم رسانه ای دولت دانست و افزود:با حضورهر دو یا سه ماه یک بار روحانی درتلویزیون و ارائه گزارش به مردم نمی توان در مقابل هجمه شدید مخالفان دولت برای ملت شفاف سازی کرد.
سخنگوی دولت اصلاحات درپایان ترمیم دولت رابرای تحقق برنامه های روحانی را ضروری دانست و افزود:حقیقت این است که برخی افراد دولت با دولت همراه و همدل نیستند از این رو روحانی برای تحقق برنامه ها و جذب آراء عمومی درانتخابات سال 96 بایدضمن ترمیم کابینه وهمراه کردن نیروهایی همراه و همفکر با خودزمینه تحقق برنامه های خود را مهیا کند.

افزودن نظر جدید