حسین مرعشی:

روحانی باید روحانی بماند و ماهیتش را از دست ندهد/گذشت عارف باعث پیروزی روحانی شد

فرزانه آئینی در دنیای اقتصاد از دیدار جمعی از خبرنگاران با عنوان"خبرنگاران هسته امید" با حسین مرعشی از اعضای ارشد حزب کارگزاران و از نزدیکان اکبر هاشمی رفسنجانی نوشت.

به گزارش امید،در گزارشی که این روزنامه‌نگار نوشته است آمده:

این روزها شایعات ریز و درشتی درباره کابینه یازدهم به‌گوش می‌رسد، یک روز خبر از رایزنی اصلاحات و سهم خواهی‌شان از روحانی به‌گوش می‌رسد روز دیگر خبر می‌رسد که کابینه یازدهم را هاشمی و خاتمی می‌چینند.
اعمال نظر خاتمی و هاشمی در چینش کابینه، تاکید اصلاح‌طلبان بر معاون اولی محمدرضا عارف در کابینه یازدهم، رایزنی چهره‌های اصلاح‌طلب برای گرفتن پست‌های کلیدی در دولت روحانی و... از جمله شایعاتی است که این روزها از گوشه و کنار عالم سیاست به‌گوش می‌رسد. همین فضا سازی سبب شده است که اصلاح‌طلبان و چهره‌های وابسته به جریان اعتدالگرایانه این روزها یکی پس از دیگری به میدان بیایند و این شایعات را تکذیب کنند.
شدت این شایعات آنچنان است که محمد خاتمی و هاشمی رفسنجانی نیز اخیرا در سخنرانی‌ها و دیدار‌هایشان تلویحا این موضوع را رد كردند.  در همین راستا هم دیروز حسین مرعشی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: حسن روحانی ريیس‌جمهور ملت است و این حق او است، کابینه دولت یازدهم مال روحانی است و او باید خودش کابینه خودش را داشته باشد.
مرعشی كه در جمع برخی از خبرنگاران با عنوان «خبرنگاران هسته امید» سخن می‌گفت، با اشاره به اخباری که در برخی رسانه‌ها منتشر می‌شود مبنی بر اینکه کابینه یازدهم باید مورد تایید سید محمد خاتمی و اکبر هاشمی رفسنجانی باشد؛ چرا که رای روحانی متعلق به آنها و حامیانشان است، گفت: باید این را بدانیم که کابینه روحانی، کابینه‌ای مستقل است و کابینه آقایان هاشمی رفسنجانی و خاتمی نیست؛ چرا که این حسن روحانی است که ريیس‌جمهور شده است و فرد دیگری با او در ریاست‌جمهوری شریک نیست.
مرعشی با بیان اینکه این درست است که آرای روحانی آرای جبهه مشترک اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان است و گذشت محمد رضا عارف این پیروزی را به ارمغان آورد، ادامه داد: اصلاح‌طلبان همواره از پیروزی روحانی خوشحالند و این پیروزی را نتیجه حضور آرای حامیانشان در انتخابات می‌دانند و همین شیرینی برایشان کافی است. ريیس سابق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: تنها انتظار اصلاح‌طلبان از آقای روحانی این است که روحانی بماند و ماهیتش را از دست ندهد و به برنامه‌هایش پایبند باشد.
مرعشی با تاکید بر اینکه روحانی مدیری مدبر و مسلط است، گفت: اصلاح‌طلبان بدون چشمداشت از روحانی و به دور از سهم خواهی‌های سیاسی در کابینه، همواره از روحانی حمایت خواهند کرد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید