رونمايي از مستند فرخي يزدي با حضور عارف+تصاویر

عصر دیروز در باغ موزه قصر از مستند فرخی یزدی با حضور دکتر محمد رضا عارف عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی رونمایی شد.

به گزارش امیدنامه،در این مراسم علاوه بر دکتر عارف، مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران، دکتر رضا داوری اردکانی رئیس فرهنگستان علوم ،حجت الاسلام دعایی مدیر موسسه اطلاعات ،سهیل محمودی شاعر و جمعی از هنرمندان و اهالی فرهنک و هنر حضور داشتند.
در این مراسم ،حسین هوشیار مدیر باغ موزه قصر گفت: چند سالی است که زندان قصر به باغ موزه قصر تبدیل شده و هدف اصلی ما از بین بردن خاطرات بدی است که سال‌های دور در این زندان بر سر بزرگانی چون فرخی یزدی آمده است.
وی افزود: آقای فیروزآبادی پیشنهاد داد که هر چند وقت یک بار بزرگداشت یکی از بزرگانی را که در این زندان شکنجه شدند برگزار کنیم و به دلیل زندگی‌ای که فرخی یزدی در این زندان داشت اولین بزرگداشت را به این شاعر اختصاص دادیم، امیدوارم که با همکاری نهادهای مختلف بتوانیم بیش از پیش چنین اقداماتی انجام دهیم.
مسعود قاسمی تهیه کننده مستند فرخی یزدی نیز گفت: دلیل ساخته شدن این مستند را می توانم در یکی از مصرع های همین شاعر که به آزادی اشاره دارد بیان کنم.
وی افزود: به نظر من طبق گفته فرخی یزدی جامعه ای پیشرفت می کند که آزادی اش بیشتر باشد و وظیفه همه ماست که در راستای پیشبرد آزادی قدم برداریم.
قاسمی گفت: پیش‌تولید این کار دو سال طول کشید و ما یک مستند نیم‌ساعته ساختیم، 80 ساعت فیلمبرداری داشتیم که با تلاش های زیاد کارگردانان این کار توانستیم آن را در 25 دقیقه خلاصه کنیم.
صبا قاسمی کارگردان این اثر به دلیل درگیر بودن در یک پروژه دیگر در مراسم حضور نداشت اما علی اصغر راسخ‌راد، دیگر کارگردان این کار گفت: امیدوارم این مستند برگ سبزی باشد و سایر دوستان به شکل بهتر و کامل‌تری چنین مستندهایی را بسازند.
وی افزود: من زمانی که درگیر ساخت این مستند شدم احساس کوچکی کردم زیرا فرخی یزدی بسیار بزرگ بود و جا دارد که برای او آثار بهتر و فاخرتری ساخته شود.
پس از نمایش مستند فرخی یزدی، مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران گفت: از زمانی که زندان قصر به موزه تبدیل شده است عوامل ساخت این مستند پیگیری زیادی برای ساخته شدن مستند فرخی یزدی در این مکان داشتند و همین امر مقدمه ای شد که این تالاری که در آن هستیم با نام فرخی یزدی خوانده شود.
وی افزود: امیدوارم کارهای بیشتری برای فرخی یزدی که در فضای سیاسی اجتماعی فعالیت‌های خوبی انجام داد بشود.
 

افزودن نظر جدید