سارا پیلن: توافق با ایران " معاشقه با شیطان" است

سارا پیلن فرماندار سابق آلاسکا و یکی از رهبران جنبش محافظه کار " تی پارتی" در آمریکا به شدت از سیاست های باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در قبال توافق هسته ای با ایران انتقاد کرد.

به گزارش امید به  نقل از وب سایت "هیل" پیلن با نوشتن مطلبی در فیسبوک، نزدیکی اوباما به ایران را به " معاشقه با شیطان" تشبیه کرده و از کنگره تحت تسلط جمهوریخواهان خواست به هر قیمت ممکن جلوی توافق احتمالی با ایران را بگیرد.

پیلن نوشت:" ما باید در نظر داشته باشیم که رهبران ایران حق موجودیت اسراییل را به رسمیت نمی شناسند. ایران خواهان نابودی اسراییل و در واقع خواهان نابودی ماست."

پیلن در ادامه نوشت:" تنها نهادی که می تواند در برابر رییس جمهوری که با نادیده گرفتن قانون اساسی کشورمان را خطر می اندازد و دشمنانی که تلاش دارند با معاهدات بین المللی  متحدان ما را تضعیف کنند، بایستد، کنگره است."

 پیلن 51 ساله در ادامه نوشت: کنگره نباید دست روی دست بگذارد و اجازه دهد اوباما به معاشقه خود با شیطان ادامه دهد."

این سیاستمدار تندرو جمهوریخواه  از سیاست های اوباما در قبال اسراییل و روند صلح در خاورمیانه نیز به شدت انتقاد کرد و این سیاست ها را سبب تضعیف بی سابقه روابط واشنگتن – تل آویو دانست.

نامزد معاونت ریاست جمهوری جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 از جمهوریخواهان کنگره خواست به هر قیمت ممکن جلوی اقدامات و سیاست های اوباما بایستند و اجازه ندهند اوباما روابط آمریکا را متحدان نزدیک و سنتی واشنگتن را به خطر اندازد.

او نوشت جمهوریخواهان باید از حق قانونی خود برای تایید و تصویب معاهدات بین المللی در کنگره نگذرند و این حق را تسلیم خواست های رییس جمهور آمریکا نکنند.

کفتنی است سه شنبه هفته گذشته همزمان با اعلام وصول طرح تعدیل شده "بازبینی توافق هسته ای با ایران " از سوی رهبر جمهوریخواهان سنای آمریکا پیشنهاد الحاق متممی به این طرح که توافق هسته ای با ایران را جزء یک معاهده تلقی می کرد و حقوق مرتبط با آن را برای آن به رسمیت می شناخت، رد شد.

در صورت تصویب این متمم، توافق هسته ای با ایران می بایست برای رسمیت یافتن و اجرایی شدن با اکثریت دو سوم اعضای کنگره به تصویب می رسید.

افزودن نظر جدید