سخنگوی فراکسیون امید: رئیس‌جمهوری چندان به اتفاقاتی که در کشور رخ داده وقوف ندارند

حسن روحانی اواخر هفته گذشته درباره افزایش قیمت بنزین گفته «من هم مانند شما روز جمعه فهمیدم که قیمت بنزین تغییر کرده است». البته روحانی خنده‌های همیشگی را هم چاشنی این جمله کرد و توضیح داد که اجرای سیاست سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین بر عهده وزارت کشور بوده است.

به گزارش امیدنامه به نقل از  شرق؛ روحانی گفته بر همین اساس از وزیر کشور خواسته او را هم در جریان زمان اجرای این سیاست قرار ندهد. اظهارنظر روحانی باعث شد انتقاد‌ها از او از سر گرفته شود و شدت بگیرد تاجایی‌که دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی در توییتی نوشت سخنان رئیس‌جمهوری «پاک ناامیدمان» کرد. در چنین شرایطی عده‌ای هم از این ناامیدی جامعه از نهاد انتخابی دولت سخن گفتند و رفتار روحانی را در جهت تقویت زمینه‌های ناامیدی از صندوق رأی دانستند.

فاطمه سعیدی، سخنگوی فراکسیون امید در پاسخ به  این پرسش که آثار و دلایل رفتار رئیس‌جمهوری چیست، گفت‌: «تصمیم آقای روحانی این بود که کل کار را به شورای امنیت کشور واگذار کند و تأکید داشت که به خود ایشان نیز زمان اجرا را نگویند. من نمی‌دانم و حقیقتا نمی‌توانم بفهمم چه منطقی پشت این تصمیم بوده است». او ادامه داد: «به‌هر‌حال مردم به ایشان رأی داده‌اند و انتظار دارند مسئولیت امور را هم ایشان بپذیرد».

نماینده تهران به استیضاح وزیر کشور نیز اشاره کرد: «البته نمایندگان مردم در مجلس به وظیفه خود در قبال وزیر کشور و تصمیماتی که ایشان اتخاذ کرده، عمل خواهند کرد، اما این نافی لزوم توضیح آقای رئیس‌جمهور نیست». در ادامه سخنگوی فراکسیون امید گفت: «این فراکسیون مؤکدا از رئیس مجلس تقاضا کرده تا ایشان و جناب آقای رئیسی در صحن حاضر شوند و به اتفاق آقای لاریجانی درباره مصوبات و موضوعات مرتبط توضیح دهند». سعیدی گفت: «اگر هیئت‌رئیسه این اقدام را انجام دهد و از رئیس‌جمهور برای حضور در مجلس دعوت به عمل آورد، حتما در حضور ایشان با صدای رسا حرف مردم را بازگو خواهیم کرد، چون به نظر می‌رسد ایشان چندان به اتفاقاتی که در کشور رخ داده، وقوف ندارند و همچنان شورای امنیت کشور است که تصمیم می‌گیرد».

مطهری: باید به شخصیت مردم احترام می‌گذاشت، نه اینکه آن‌ها را غافلگیر کند
علی مطهری از جمله نمایندگان مجلس بود که نخستین واکنش را به سخنان روحانی داشت. «عذر بدتر از گناه» همان چیزی بود که مطهری نیز به آن اشاره کرد. نماینده تهران هم در یادداشتی که در «ایسنا» منتشر کرد، نوشت: «نمی‌توان این عذر را برای تقصیر ایشان در نحوه اجرای تصمیم مذکور پذیرفت. رئیس‌جمهور مقام اول اجرائی کشور است و باید برای اجرای آن تصمیم در جزئیات آن دخالت می‌کرد و قبل از همه با مردم صحبت می‌کرد و ضرورت اصل این کار را ـ. نه با این شیب تندی که انجام شد ـ. برای مردم بیان می‌کرد و در واقع به شخصیت مردم احترام می‌گذاشت نه اینکه آن‌ها را غافلگیر کند».

او در بخش دیگری از یادداشت خود به طرح استیضاح وزیر کشور و تقدیم آن به هیئت‌رئیسه مجلس اشاره کرد: «قبول داریم که مسئولیت اجرا به وزیر کشور و شورای امنیت کشور و صدا و سیما واگذار شده بود و به همین جهت استیضاح وزیر کشور در دستور کار مجلس است، ولی رئیس‌جمهور نباید این امر خطیر را رها می‌کرد.

باید گفت: این سخن رئیس‌جمهور عذر بدتر از گناه است». در این شرایط نکته دیگر اینجا بود که مقامات نظامی نیز نسبت به سخنان روحانی بی‌تفاوت نبودند. دیروز صفحه توییتر منتسب به سردار محمدعلی جعفری، فرمانده پیشین سپاه، نوشت: «بی‌خبری مقام مسئول ما از زمان گران‌شدن بنزین و اطلاع در صبح جمعه، خبر جدیدی برای مردم بود، اما تعجب‌برانگیز نبود. چون بیش از شش سال است مردم معیشت خود را دستخوش همین بی‌خبری‌ها می‌بینند. فقط نمی‌دانند چگونه باید اعتراضشان را به گوش ایشان برسانند که بدخواهان فرصت سوءاستفاده پیدا نکنند».

افزودن نظر جدید