سخنی با پدر شهید احمدی روشن: در دام دلواپسان نیافتید

این روزها با داغ تر شدن بحث مذاکرات ایران و کشورهای 5+1، بازار همایش ها و سخنرانی های جنجالی طیف مخالف سیاسی دولت نیز داغ شده به طوری که حتی رگه های فعالیت های طیف سیاسی مخالف و منتقد دولت در صدا و سیما که یک رسانه ملی است نیز نمایان است.

به گزارش امید به نقل از عصر خبر،در این میان، پدر شهید بزرگوار مصطفی احمدی روشن پس از روی کار آمدن دولت روحانی و تغییر در سیستم مذاکرات و رفع ابهامات و دفاع از حقوق هسته ای کشورمان، پای ثابت محافل دلواپس و منتقدان سیاست خارجی دولت شده است؛ فردی که پس از شهادت مصطفی به یک باره تحلیل گر مسائل سیاسی و هسته ای کشور شد(!) و اکنون بعنوان سخنران به همایش ها و مراسم مختلف در کشور دعوت می شود.

اینک وی تبدیل به کارشناس مسائل فنی هسته ای شده و حتی در مورد میزان مورد نیاز غنی سازی و سایر موارد نیز انتقاد کرده و نظرات کارشناسی ارائه می دهد درباره جابه جایی کارمندان این نهاد مهم اظهار نظر میکند و بسیاری موارد دیگر!

از سوی دیگر در مورد سایر رفتارها، اقدامات و حتی سخنرانی های مسئولان دولتی و غیردولتی(البته حامی دولت) نیز حاشیه ای زده و در مقام کارشناس مسائل سیاسی و غیره اظهار نظر کرده و حتی این افراد را مورد عتاب و خطاب قرار می دهد و از ایشان بازخواست می کند که البته این اظهارنظرها و رفتارها بی شک با واکنش طیف مقابل مواجه می شود.

حال باید دید که آیا پدر شهید احمدی روشن در بازی سیاسیون افتاده و یا با نیت و خواست خود، چنین سوژه ای برای رسانه ها شده؟

تجربه نشان داده است حضور این چنینی در رسانه ها و مراسم در نهایت منجر به کاندیداتوری انتخابات مجلس و شورای شهر و غیره شده و این افراد با توجه به جذب مخاطبی که در طی مدت حضور خود در اذهان عمومی کرده اند به دنبال استفاده از این پتانسیل هستند تا بتوانند در پستی مانند نمایندگی مجلس و موارد مشابه توفیق خدمت به مردم نصیبشان شود! البته این بدان معنا نیست که پدر شهید احمدی روشن نیز حتماً چنین قصدی دارد اما به هر حال، در موارد مشابه متعددی چنین اتفاقی افتاده است و ابهام زدایی وی می تواند به شفافیت فضا کمک بیشتری کند.

اما گذشته از این موارد، آیا بهتر نیست که امثال پدر شهید مصطفی احمدی روشن وارد بازی های سیاسی و جناحی نشوند و این امور را بسپارند به سیاسیون و احزابی ها تا ارزش معامله ای که این شهیدان بزرگوار با خداوند کردند با بازی های سیاسی و شخصی خدشه دار نشود؟ اگر هم می خواهند به عنوان شهروندانی صاحب حق، وارد بازی های سیاسی شوند، از توانمندی ها و لیاقت های شخصی شان بهره ببرند نه این که با نام شهدا و خانواده معزز شهدا، فعالیت سیاسی نمایند.

آیا پدر شهید احمدی روشن از خودپرسیده است که چرا سایر خانواده شهدای هسته ای اظهارنظر نکرده و در مسائل مختلف ورود پیدا نمی کنند؟

آیا مراسم‌ و نشست‌هایی است که از سر لطف و مهربانی سیاسیون برای بزرگداشت و سخنرانی پدر شهید روشن می‌شود؛ ممکن نیست انگیزه های سیاسی و حزبی در پس شان نهفته باشد؟

افزودن نظر جدید