سید حسن خمینی:کدورت‌ها را باید ریشه‌کن کرد

یادگار امام (ره) گفت: رفع کدورت شخصی نیست و کدورت‌ها را باید در جامعه ریشه‌کن کرد و باید تلاش کنیم کینه‌ها برداشته شود.

به گزارش امید، حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در مراسم سومین سالگرد امام جمعه فقید رفسنجان گفت: یکی از داشته های بزرگ انقلاب، محبت مردم به امام و همراهی با ایشان بود که دشمنان سعی می کنند این را مورد هدف قرار دهند؛ زیرا می دانند اگر به هدف برسد، انقلاب را مورد هدف قرار داده اند.

وی با گرامیداشت یاد امام جمعه فقید رفسنجان گفت: مرحوم آیت الله هاشمیان با امام در راه انقلاب پیوند بست و تا آخر در این راه پایدار ماند و مردم رفسنجان و حتی ایران یاد او را باید همراه گرامی بدارند.

خمینی با اشاره به خیانت‌های صورت گرفته در تاریخ اسلام تصریح کرد: تنها 50 سال بعد از رحلت پیامبر فرزندان پیامبر را در یک بیابان سر بریدند؛ چه اتفاقی افتاد، پیامبری که نمی گذاشتند آب وضویش به زمین بیفتد، بعد از 50 سال فرزاندنش را سر می برند.

یادگار امام (ره) گفت: امروز در شهر شما فرزند کوچکی آمده و مردم اینگونه ابراز محبت می کنند اما چه اتفاقی افتاده بود که پیامبر با آن جایگاهش و با توجه به اینکه اعراب را از منجلاب به اوج رساند فرزندانش را آن گونه در صحرای کربلا به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه کربلا یک نقطه از جغرافیا و یک نقطه از تاریخ نیست، ممکن است کربلا هر آن و هرجا باشد افزود: ظهر عاشورا آن جمعیت در مقابل امام حسین ایستادند و نماز خواندند و در نماز به پیامبر صلوات فرستادند و بعد از دو ساعت فرزند او را شهید کردند.

سیدحسن خمینی تصریح کرد: رفع کدورت شخصی نیست و باید از بن در جامعه کدورت ها را ریشه کن کرد و باید تلاش کنیم کینه ها برداشته شود.

وی با اشاره به روایتی مبنی بر اینکه «کسی که در از بین بردن ناراحتی و کدورت پیشقدم شود، برتر است»، افزود: در جامعه اسلامی اگر کسی از کسی کینه داشته باشد، رفاقت از بین می رود و رفاقت که برداشته شود، آغاز فروپاشی اجتماعی است.

یادگار امام با مطرح کردن این سئوال که چه اتفاقی می فتد که فرزند پیامبر(ص) را سر می برند؟ تصریح کرد: کوفه تکرار شدنی است و ممکن است کربلا تکرار شود.

وی با اشاره به اینکه ما هرچه داریم از امام حسین(ع) و خاندان ایشان داریم، بیان کرد: امام حسین(ع) هادی جامعه است و در روز عاشورا دلش به حال کوفیان و شامیان بیشتر می سوخت.

پیامبر نیز نسبت به امت همواره دلسوز بوده و آنها را نفرین نکرده است و آیه قرآن نیز درباره ایشان است که «اگر ذره ای تندی در تو بود، مردم رهایت می کردند».

وی اظهار کرد: بعد از پیامبر(ص) جامعه دچار فساد سیاسی و قدرت از جای خود منحرف شد، این قابل حل بود، اما زمانی که جامعه دچار فساد اقتصادی شد و شکم ها آمیخته از حرام شد و درون مایه های صداقت در جامعه از بین رفت، فرهنگ، جامعه و سیاست از بین رفت.

یادگار امام در ادامه گفت: یک توهین به امام بزرگوار، جامعه ایران را منفجر کرد و 9 دی را رقم زد، اما چه شد که سر امام حسین(ع) را بریدند و آب از آب تکان نخورد.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم رفسنجان در مراسم بزرگداشت حجت الاسلام هاشمیان تصریح کرد: مردم کشور ما به یک اشاره امام (ره) جوانان خود را پرپر کردند. عکس یک دختر شهید قلب امام را به لرزه در می آورد.

وی افزود: اینکه امروز مردم با آرامش به کربلا قدم می گذارند، حاصل خون شهدای شما مردم است و می بینیم که آن دیوانه‌ها امروز کجایند و ما کجاییم؟ امروز امنیت عراق را فرزندان سرزمین ما تعیین می کنند.

نوه امام خمینی(ره) در ادامه با اشاره به اینکه اربعین، تذکار سیدالشهداست و امام حسین پرچم بلند مبارزه با فساد است، گفت: جامعه ای که فساد در آن باشد و اگر کسانی که باید زنگ هشدار در مقابل فساد باشند، به هر علت لب فرو می بنندند، فاجعه است.

وی گفت: فساد اخلاقی فرع فساد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است.

خمینی با اشاره به اینکه قیام امام حسین برای اصلاح امت جدش بود، تصریح کرد: سئوال این است که نمی شد امام حسین(ع) اصلاح را به گونه دیگری پیش می برد؟ جواب منفیست، زیرا جامعه خفته را خون حسینی باید بیدار کند.

وی افزوود: بعضی وقت ها برای کار بزرگ باید هزینه بزرگ داد و بعد از عاشورا جامعه اسلامی نهیب می خورد و از درون متوجه می شود که یک جای قضیه مشکل دارد و جامعه اسلامی به این تنبه می رسد که یک بیماری وجود دارد و باید آن را درمان و اصلاح کرد.

یادگار امام بیان کرد: خون امام حسین(ع) و شهادت ایشان تلنگر به جامعه اسلامی نیست، بلکه یک انفجار در درون جامعه اسلامی است.

وی افزود: پیام دیگر عاشورا این است که مراقب باشیم که اصلاح جامعه محتاج خون سیدالشهدا نباشد و جامعه باید محتاج تذکار سیدالشهدا و تذکر باشد.

سیدحسن خمینی با تاکید بر اینکه امروز باید همه در جامعه خودمان مراقب باشیم، گفت: بیان دردها بعضا شجاعت می خواهد و باید شجاعت داشته باشیم.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر که همه فلسفه قیام سیدالشهداست، نباید تنها به چند امر کوچک و چند گناه ظاهری محدود شود. باید مراقب شکم های پر از حرام بود که همه پیام عاشورا در همین جمله امام خلاصه می شود.

نوه امام خمینی(ره) اظهار کرد: باید نسبت به جریان فاسد اقتصادی در هر جا که هست حساس بود و تعبیر مقام معظم رهبری تعبیری درست و نکته کاملی است. این کار هم لوازمی دارد و لوازم امر به معروف و نهی از منکر، آزادی کسانی است که در این مقام هستند، آزادی رسانه ها و آزادی تریبون دارهاست و باید بتوانند  درد را فریاد کنند.

یادگار امام اظهار کرد: بزرگ‌ترین راه نجات یک جامعه از فساد این است که جامعه خودش را کنترل کند و آحاد جامعه نسبت به مشکلات آن جامعه حساس باشند و طبیعتا ابزراهایی لازم دارند.

وی با اشاره به اینکه پیام سیدالشهدا(ع) به همه ما این است که مراقب جامعه خود باشیم، افزود: امام بزرگوار آمد دین را به مردم عرضه داشت و جامعه را با دین آشتی داد. شهدای ما پرورش یافته مکتب خمینی هستند و شهیدان لشکر 41 ثارالله همه فرزندان امام هستند که به شهدات رسیده اند.

سیدحسن خمینی گفت: امام با فرزندان خود میراثی را برای ما گذاشت و امروز همین حادثه بزرگ پیاده روی چند میلیونی به سمت مضجع مطهر سیدالشهدا(ع) میراث فرزندان شما مردم است.

وی بیان کرد: همه ما نسبت به حفظ میراث امام مسئول هستیم و این مسئولیت بیش از هر چیز شجاعت لازم دارد و نباید چشممان را بر زشتی ها ببندیم و اگر جایی انباشت نامشروع ثروت و قدرت است، اعلام کنیم.

افزودن نظر جدید