شرط صدور حکم حمل سلاح برای محیط‌بانان

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: حکم حمل سلاح برای محیط‌بانان تنها زمانی صادر می‌شود که محیط‌بان دوره آموزشی قانون به‌کارگیری سلاح را گذرانده باشد.

به گزارش امیدنامه به نقل از ایسنا، سرهنگ جمشید محبت‌خانی با اشاره به اینکه حکم حمل سلاح برای محیط‌بانانی که آموزش قانون به‌کارگیری سلاح را ندیده باشند، صادر نمی‌شود، اظهار کرد: حکم حمل سلاح محیط‌بانان شش ماه اعتبار دارد. زمانی‌که فرمانده یگان استان‌ها برای تمدید این حکم به سازمان حفاظت محیط زیست مراجعه می‌کند، ما اطمینان پیدا می‌کنیم که آیا محیط‌بان دوره آموزشی قانون به‌کارگیری سلاح را در معاونت آموزش ناجا گذرانده است یا خیر؟

وی در ادامه با بیان اینکه سال گذشته حدود ۱۸۰۰ نفر از محیط‌بانانی که آموزش بدو خدمت ندیده بودند، طی دوره‌ای ۱۴ روزه آموزش‌های لازم ازجمله آموزش قانون به‌کارگیری سلاح برای آن‌ها ارائه شد، گفت: با توجه به فرِّار بودن متن این قانون باید به‌صورت مداوم برای محیط‌بانان تکرار شود بنابراین در قالب کتاب‌های جیبی برای محیط‌بانان آماده شده است تا بتوانند مدام متن قانون به‌کارگیری سلاح را مرور کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور در بخشی دیگر از صحبت‌های خود اظهارکرد: در حوزه تجهیزات انفرادی محیط‌بانان نیز از دو سال گذشته تاکنون حدود ۴۰ میلیارد تومان هزینه شده و سازمان حفاظت محیط زیست همچنان پیگیر تجهیز بیشتر محیط‌بانان است.

 

افزودن نظر جدید