شروط بارزانی برای تعویق همه‌پرسی‌

رئیس منطقه کردستان عراق پس از دیدار با وزیر دفاع انگلیس، طی بیانیه‌ای از شروطش برای به تاخیر انداختن همه‌پرسی جدایی گفت.

به گزارش امیدنامه به نقل از فارس، «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق پس از دیدار با «مایکل فالون» وزیر دفاع انگلیس در اربیل طی بیانیه‌ای شروطش برای به تاخیرانداختن زمان همه‌پرسی جدایی را طرح کرد.

بر اساس این بیانیه که در پایگاه خبری «السومریه نیوز» منتشر شد، وی تاکید کرد: هیچ گزینه‌ای جز استقلال باقی نمانده است. درخواست‌ها برای تاخیر انداختن همه‌پرسی و گفت‌وگو با بغداد بدون مشخص کردن مضامین این گفت‌وگو و ماهیت تضمین‌های بین‌المللی موجب نخواهد شد که همه‌پرسی به تاخیر بیافتد.

بارزانی افزود: تنها در صورتی که دولت عراق با گفت‌وگو برای استقلال منطقه کردستان بر اساس یک سقف زمانی مشخص و تضمین‌های بین‌المللی موافقت کند رهبران سیاسی کردستان نیز گردهم ‌خواهند آمد و تصمیم نهایی خود درباره همه‌پرسی را اتخاذ خواهند کرد.

وی تاکید کرد: جایگزین‌هایی که تاکنون مطرح شده، ضامن گفت‌وگو با بغداد برای استقلال کردستان نیست. ما همه انواع روابط با بغداد را امتحان کرده‌ایم اما همگی شکست خوردند و در مقابل ما هیچ گزینه‌ای جز استقلال باقی نمانده است و ما می‌خواهیم که تنها دو همسایه خوب باشیم و بهترین روابط را با یکدیگر داشته باشیم.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید