صدای شکسته شدن استخوان‌های مردم

غلامعلی رجایی نوشت:

چندین ماه از فعالیت دولت سیزدهم گذشته است و می‌توان درباره فعالیت‌های او اظهارنظر کرد. آقای رئیسی برای اولین بار است که در قوه مجریه فعالیت می‌کند و از قوه دیگری به دولت آمده است و سابقه اجرایی کلان در کشور ندارد. این مسئله باعث بروز مشکلاتی شده است و از طرفی رئیسی تیم کم تجربه‌ای را با خود همراه کرده است که در رده‌های بالای مدیریتی سابقه آنچنانی ندارند و این موضوع محدودیت‌هایی برای دولت ایجاد کرده است.گفتنی است که دولت رئیسی زمان کمی است که آغاز به کار کرده و در این زمان تحرکات دولت خوب بوده است. ابراهیم رئیسی از نزدیک وارد صحنه می‌شود و اوضاع را رصد می‌کند و پیگیر مصوبات در سفرهای استانی است که از نکات مثبت این دولت است.

از همه مهم‌تر همسویی قوا با یکدیگر و با رهبری در دولت سیزدهم، امتیاز مثبتی برای دولت رئیسی محسوب می‌شود. اما گره کار در جایی دیگر است. در بحث برجام و رابطه با کشور عربستان، بهبود روابط با کشورهای منطقه، اعتبار اجتماعی دولت در میان مردم، وضعیت اقتصادی و امید به آینده، مهاجرت جوان‌های کشور از جمله موراد بسیار مهمی است که دولت ابراهیم رئیسی ناچار است به آنها توجه کند. باید به این دولت زمان داد و از طرفی نباید خیلی توقع زیادی از دولت داشت.

دولت بدون تردید کابینه خود را ترمیم می‌کند. ابراهیم رئیسی از عملکرد برخی از وزرای خود ناراضی است و حتما بدون تعارف کابینه را ترمیم خواهد کرد. نقطه مثبت رئیسی این است که با جدیت اصلاح کابینه را پیش خواهد گرفت. از دیگر نقاط مثبت دولت رئیسی این است که کارهای دولت گذشته را تکمیل می‌کند و آنها را در نیمه رها نکرده است. مشکلات کشور بسیار است و دولت باید دو برابر توان و کارآمدی خود را در این عرصه می‌داشت و به کار می‌بست. شرایط فعلی بدتر از جنگ است. در تمامی استان‌ها و تمامی بخش‌ها، محدودیت وجود دارد و تحریم‌ها اثر خود را باقی گذاشته است و به قول مرحوم هاشمی رفسنجانی صدای شکسته شدن استخوان‌های مردم از فشار تحریم شنیده می‌شود.

افزودن نظر جدید