طنز/ مشکلات شخصی شجریان به وزارت ارشاد چه ربطی دارد؟

آیدین سیار سریع در قانون نوشت:

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد در مورد ممنوعیت برگزاری کنسرت محمدرضا شجریان اعلام کرد: این هنرمند باید خودش مشکلاتش را حل کند و مسائل وی به وزارت ارشاد ارتباطی ندارد. این که کلا هیچ مسئله‌ای ربطی به وزارت ارشاد ندارد یک امر منطقی و عادی است. اتفاقا مخالفان دولت هم می‌گویند مقوله فرهنگ و هنر ربطی به وزارت ارشاد ندارد و وزارت بهتر است به وظایف اصلی خود از جمله برگزاری مسابقات قهرمانی ملیله دوزی و جشنواره مد عرق گیر مردانه بپردازد و مسائل کلان فرهنگی را به اهلش واگذار کند که خدا رو شکر وزارت ارشاد هم با این که اول تحت تاثیر القائات غرب کمی مقاومت می‌کرد الان دیگر کاملا این مسئله را پذیرفته است  اما سوال اینجاست که مشکلات شجریان چیست که خودش باید آنها را حل کند و ارتباطی به وزارت ارشاد ندارد؟
الف) مشکلات مالی دارد. بارها آمده و به وزارت ارشاد گفته دستم تنگه، دو تومن دستی بده تا آخر ماه پس میدم. وزارت ارشاد هم گفته من مگه کمیته امدادم؟ به من چه ربطی داره؟ 
ب) مشکلات خصوصی دارد و از وزارت ارشاد کمک می‌خواهد در حالی که باید به پزشک متخصص این امور مراجعه کند. 
ج) با همایون مشکل دارد. همه‌اش می‌آید از همایون پیش وزارت ارشاد گله می‌کند. وزارت ارشاد هم میگه خب برو به خودش بگو، ولی شجریان میگه همایون همه‌اش کنسرته، وقت نمیشه. 
سخنگوی وزارت ارشاد در ادامه بیانات خود فرمود: «شخصیت برخی هنرمندان ما در حوزه‌های مختلف تعریف می‌شود» این بخش کاملا درست است. مثلا الان بازیگران تا در حوزه‌های دیگر تعریف نشوند انگار شب خواب شان نمی‌برد. یک بازیگر را می‌بینی خواننده شده، آن یکی فوتبالیست می‌شود، یکی دیگر نویسنده می‌شود و فردا اگر دیدیم دل نوشته‌های جمشید هاشم‌پور با عنوان «رویاهای صورتی من» منتشر شد زیاد نباید تعجب کنیم. لذا این که ممکن است محمدرضا شجریان هم در حوزه دیگری تعریف شود امری بدیهی است ولی در چه حوزه‌ای؟ سخنگوی وزیر ارشاد در ادامه می‌گوید: «در این که محمدرضا شجریان هنرمند شناخته شده، شهیر و دوست داشتنی بوده تردیدی نیست و همه قبول دارند. اما مسائلی هست که به سایر حوزه‌ها بر می‌گردد و به ما مربوط نیست». ملاحظه فرمودید همه حوزه‌هایی که تا الان حدس زده بودید اشتباه بودند و پاسخ درست «در سایر حوزه‌ها» بود. احتمالا شجریان با تحرکات مشکوک خود به بحران‌های خاورمیانه دامن زده یا در مسیر مذاکرات سنگ اندازی کرده یا احتمالا در این سفرهای خارجی با خوانندگان لس آنجلسی فیت داده  وگرنه چه دلیلی دارد که یک خواننده سنتی نتواند کنسرت برگزار کند؟ آقای علیرضا قربانی من از شما می‌پرسم. چه دلیلی دارد؟ 
در ادامه خبرنگار بی وجدان با این که می‌دیده آقای سخنگوی وزارت ارشاد چقدر تحت فشار قرار دارد سوالات را سخت‌تر کرده و پرسیده: کدام نهاد مخالف برگزاری کنسرت آقای شجریان است؟ سخنگو هم استرس گرفته و گفته: نهاااااد؟ کنسرتتتت؟ مخالفتتت؟ خبرنگار هم گفته بله! سخنگو جواب داده: «نهادها مشخص‌اند.» باورتان می‌شد با تغییر دولت تا این حد فضا عوض شود؟ نه واقعا باورتان می‌شد؟ کف مطالبات تان برید یا نه؟ قبلا کجا نهادها مشخص بود؟ دیگه دولت باید چیکار کنه برای شما بی چشم و روها؟ نهادها رو که مشخص کرد، نکنه انتظار دارید گزاره ها رو هم مشخص کنه، زیر فعل و فاعل و مفعول رو هم براتون خط بکشه؟ البته خب مفعول همیشه مشخص است و احتیاج به مهارت ادبی خاصی ندارد. ان شاءا... در آینده فعل و فاعل را هم مشخص کنند و جمعی را از نگرانی برهانند.

 

افزودن نظر جدید