عضو جامعه روحانیت:اصولگراها از عملکرد بد مجلس یازدهم ضربه می‌بینند

حجت الاسلام احمد سالک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و عضو جامعه روحانیت مبارز به بررسی عملکرد نمایندگان مجلس یازدهم و همچنین مطالبات موجود از نمایندگان جدید، از سوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی و مردم پرداخت.

به گزارش امیدنامه به نقل از خبرآنلاین،او در ضمن این گفتگو نمایندگان را به پرهیز از رفتار هیجانی فرا خواند و تاکید کرد عملکرد این مجلس در پیروزی یا شکست اصولگراها در انتخابات 1400 تاثیر خواهد گذاشت.

عضو شاخص جامعه روحانیت مبارز، در پاسخ به این پرسش که آیا لازم است شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی امروز نیز همانند ایام انتخابات اسفندماه در جایگاه هدایت منتخبین مردم قرار داشته باشد؟، اظهار داشت: از زمانی که منتخبین مردم پا به مجلس می‌گذارند، باید رسالت نمایندگی خود را بدون دخالت بیرونی انجام دهند.

شورای ائتلاف نمی تواند در کار نمایندگان مجلس دخالت کند
وی افزود: شورای ائتلاف بر اساس تلاش گسترده‌ای که در زمان انتخابات برای نمایندگان کنونی انجام داده، قطعا مطالباتی را نیز از آنان دارد، اما پیگیری این دست از مطالبات به معنای دخالت در روند کار پارلمان نیست.
مجلسی ها مطالبات رهبری را پیگیری کنند
این عضو جامعه روحانیت مبارز با تشریح مطالبات شورای ائتلاف نیروهای انقلاب از مجلس یازدهم، عنوان داشت: ما انتظار داریم که مجلس یازدهم در مسیر احیای مطالبات نظام جمهوری اسلامی که همان مطالبات «رهبر انقلاب»، «قانون» و «مردم» است، گام بردارد.

سالک تأکید کرد: طبیعی است که نوع تعامل نمایندگان کنونی مجلس با اعضای شورای ائتلاف تغییر کرده باشد، اما همچنان لازم است هر دو طرف ارتباط خود را با یکدیگر حفظ کرده و پاسخگوی انتظارات موجود نیز باشند.

وی در پاسخ به این سوال که عملکرد نمایندگان فعلی را تا کنون چگونه ارزیابی می‌کنید؟، بیان داشت: نمایندگان مجلس باید فرمایشات رهبر انقلاب در پیام آغاز به کار مجلس جدید و دیدار ویدئو کنفرانسی نمایندگان با ایشان را مورد توجه قرار داده و آنها را به مرحله اجرا برسانند.

سالک اضافه کرد: رهبر انقلاب گلایه‌هایی را در خصوص مسائل اقتصادی مطرح کردند که اخیرا شاهد تحرکاتی از سوی سه قوه برای رفع اشکلات موجود بودیم، انتظار ما این است که مجلس مباحث کارشناسی موجود را بررسی کرده و با همکاری سایر قوا، گره‌های اقتصادی را باز کند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: توقعات از مجلس فعلی بسیار بالا است، اما بنده همچنان معتقدم نمی‌توان برآورد صحیحی از مجلس کنونی ارائه کرد و باید منتظر ماند و دید که آیا نمایندگان فعلی در مسیر رفع مشکلات کنونی گام موثر بر می‌دارند.

این عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: رهبر انقلاب، مردم و قشر حزب اللهی از مجلس فعلی انتظار و مطالبات جدی دارند و نمایندگان نیز باید در ادامه کار خود پاسخگوی انتظارات موجود باشند.

سالک در پاسخ به این سوال که عملکرد نمایندگان فعلی تا میزان بر انتخابات سال ۱۴۰۰ تاثیر دارد؟، ابراز داشت: اگر نمایندگان فعلی عملکرد بدی از خود نشان بدهند، این احتمال وجود دارد که جریان اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده متضرر شود.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مجلس باید به سرعت به موضوع معیشت مردم و مقابله با گرانی‌های افسار گسیخته ورود کند.

سالک در پایان با دعوت از نمایندگان مجلس به اتخاذ تصمیمات کارشناسی، گفت: نمایندگان باید توصیه رهبر انقلاب در خصوص پرهیز از رفتارهای هیجانی را جدی بگیرند و با استفاده از بدنه کارشناسی خود و با همراهی سایر قوا مسائل موجود را حل و فصل کنند.

افزودن نظر جدید