عملکرد هیئت رئیسه دانشگاه تهران برای انتخاب رئیس، غیر قانونی است

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: روند انتخاب رئیس در این دانشگاه، هیچ‌یک از معیارهای انتخابات صحیح را ندارد و مسیر نادرستی بوده است، چراکه شرایط انتخابات رعایت نمی‌شود.

به گزارش امید به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین "داوود فیرحی" با بیان اینکه انتخاب روسای دانشگاه با پیشنهاد وزارت علوم به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌رسد، گفت: وزارت علوم برای اینکه انتخاب روسای دانشگاه به صورت دموکراتیک انجام شود، این مسئله را به دانشگاهیان واگذار کرد، که اگر به درستی شکل بگیرد؛ بسیار خوب است.
وی با اشاره به انتخاب رئیس دانشگاه تهران توسط دانشگاهیان این دانشگاه تصریح کرد: روند انتخاب رئیس در این دانشگاه، هیچ‌یک از معیارهای انتخابات صحیح را ندارد و مسیر نادرستی بوده است، چراکه شرایط انتخابات رعایت نمی‌شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران افزود: باید هم‌چون انتخابات‌های دیگر صندوقی باشد، که اعضای هیئت علمی در حضور ناظر به هر کسی که می‌خواهند رأی دهند، و سپس آرا شمارش شده و نتیجه مشخص شود.
فیرحی با بیان اینکه روند انتخابات در دانشگاه تهران غیرقانونی و غیر منطقی صورت می‌گیرد، ابراز داشت: از طرف هیئت رئیسه دانشگاه، نامه‌ای به هر یک از اعضای هیئت علمی داده شده، و در آن اسامی چندنفر به عنوان کاندید ریاست دانشگاه قید شده است، و خواسته‌اند تا از بین این چند نفر تنها اسم 3 نفر را در برگه نوشته و به هیئت رئیسه بدهیم، تا بر اساس آراء، شخص مورد نظر معرفی شود. اما این مسئله صحیح نیست و نباید از بین اشخاص مشخصی انتخابات صورت بگیرد.
وی با بیان اینکه انتخابات توسط اعضای هیئت علمی یا باید مستقیم صورت گیرد و یا اینکه دومرحله‌ای بوده و نامزدها را به وزارت علوم معرفی کنند، اظهار داشت: با توجه به تجربیات گذشته در انتخاب رئیس دانشگاه و اقدامات جناح‌های سیاسی، سبک این انتخابات بدون داشتن شرایط صحیح، بدترین نوع سانسور در انتخابات است.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: برای تصدی ریاست دانشگاه تهران یا وزیر به طور مستق تصمیم‌گیرنده باشد، و یا واقعا با برگزاری انتخابات رئیس دانشگاه برگزار شود.
ا

افزودن نظر جدید