محمدرضا عارف: همه ارکان حاکمیت باید خود را ملزم به رعایت حقوق شهروندی بدانند/اخبار نگران کننده ای از وخامت وضعیت جسمانی فعالان مدنی زندانی به ویژه زنان شنیده می شود/ راه پایان دادن به منازعات سیاسی در کشور گفت‌و‌گوی ملی است

رئیس بنیاد امید امید ایرانیان با بیان اینکه همه ارکان حاکمیت باید خود را ملزم به رعایت حقوق شهروندی بدانند،تاکید کرد: برخی اخباری که از وخامت وضعیت جسمانی فعالان مدنی که در زندان به سر می‌برند به‌ویژه زنان زندانی شنیده می شود، نگران‌کننده است و درخواست من از مسئولان این است که اجازه ندهند با برخوردهای سلیقه‌ای با فعالان مدنی حقوق شهروندی آنان نادیده گرفته شود.

به گزارش امیدنامه ،دکتر محمدرضا عارف در نشست مشترک هیات مدیره بنیاد امید ایرانیان  با روسای استانی این بنیاد که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به هفته دفاع مقدس و گرامی داشت یاد  و خاطره شهدای جنگ تحمیلی بر ضرورت آسیب‌شناسی فعالیت‌های بنیاد امید در دهه اول با توجه به اساسنامه و مأموریت‌های این نهاد مدنی تأکید کرد و گفت: یکی از اولویت‌های مهم بنیاد امید باید تدوین برنامه راهبردی ۵ ساله این بنیاد با توجه به آسیب‌شناسی فعالیت‌ها، شرایط کشور، اولویت‌های موردنظر مردم و  شرایط منطقه و بین‌الملل باشد.

وی با تأکید بر توسعه واحدهای استانی بنیاد امید ایرانیان به‌صورت خوداتکایی و ارجاع کارهای مطالعاتی به آنها تصریح کرد: باید تلاش شود از جوانان باانگیزه و بانشاط در امور اجرایی و کمیته‌های بنیاد امید استفاده شود.
رئیس بنیاد امید ایرانیان با اشاره به‌ضرورت توجه به امور خیریه و ایجاد واحدها و تشکل‌های مربوطه در این راستا بر ضرورت همکاری با سازمان‌های مردم‌نهاد در چارچوب فعالیت‌های این بنیاد و نیز همکاری با دستگاه‌های اجرایی و نهادها و مؤسسات برای حل مشکلات کشور تأکید کرد.
عارف با توصیه به لزوم ارتباط با سازمان‌های بین‌المللی، خاطرنشان کرد: بنیاد امید ایرانیان باید در جهت بازسازی و ارتقاء سرمایه‌های اجتماعی و نیز تقویت اتحاد و انسجام ملی با اولویت قرار دادن  به منافع ملی تلاش کند.
وی  بابیان اینکه توجه و رعایت حقوق شهروندی از دغدغه‌های جدی اعضای بنیاد امید ایرانیان است ،خاطرنشان کرد:همه ارکان حاکمیت باید خود را ملزم به رعایت حقوق شهروندی بدانند و این موضوع تنها در شعار کفایت نمی‌کند باید در عمل حق‌وحقوق آحاد شهروندان محترم دانسته شود البته که قوه قضاییه به‌عنوان نهادی که صیانت از حقوق شهروندی از وظایف ذاتی آن است باید بیش از دیگر نهادها در پاسداری از حقوق شهروندی پیشتاز باشد .
عارف در همین راستا تأکید کرد: برخی اخباری که از وخامت وضعیت جسمانی فعالان مدنی که در زندان به سر می‌برند به‌ویژه زنان زندانی شنیده می شود، نگران‌کننده است و درخواست من از مسئولان این است که اجازه ندهند با برخوردهای سلیقه‌ای با فعالان مدنی حقوق شهروندی آنان نادیده گرفته شود.
رئیس بنیاد امید ایرانیان  همچنین راه پایان دادن به منازعات سیاسی در کشور را گفتگوی ملی با همه جریان‌های سیاسی و نهادهای داخل نظام در چارچوب قانون اساسی دانست و بر ضرورت رسیدن به حکمرانی خوب با استفاده از جذب نخبگان و فرهیختگان کشور به‌ویژه جوانان تأکید کرد.

افزودن نظر جدید