مدیریت صدا و سیما اهداف سیاسی و جناحی را دنبال می‌کند

نماینده سابق مجلس با انتقاد از عملکرد صداوسیما نسبت به دولت، گفت: صداوسیما سلیقه سیاسی خود را فیلتر ارتباطی با دولت قرار داده است.

به گزارش امید به نقل از آنا، علی اکبر اولیا، در ارزیابی خود از رویکرد سیاسی صدا و سیما، گفت: صداوسیما یک رسانه ملی است و باید به فکر منافع ملی باشد اما متاسفانه مدیریت این رسانه  اهداف سیاسی و جناحی را دنبال می‌کند.

این نماینده سابق مجلس ادامه داد: رویکرد صدا و سیما نسبت به دولت روحانی کاملا متفاوت با دوره احمدی‌نژاد، سیاست صداوسیما در  قبال دولت نهم و دهم حمایتی بود اما دولت یازدهم از این حمایت برخوردار نیست و شاید این امر طبیعی باشد چرا که جناح سیاسی مدیران صداوسیما با خط و مشی این دولت چندان موافق نیست.

وی با تاکید بر اینکه خط و مشی صدا و سیما باید بر اساس منافع ملی باشد نه آنچه خود می پسندد، گفت: مهم نیست که دولت با گرایش سیاسی مدیران صداوسیما همسو است یا نه، کسانی که مدیریت این رسانه را در دست دارند باید بتواند مسئولیتی را که درباره اطلاع رسانی دارند، به خوبی انجام دهند.

اولیا تاکید کرد: رویکرد صداوسیما حرفه‌ای نیست، نقد منصفانه در برنامه‌های این رسانه دیده نمی‌شود و عملکردشان کاملا گزینشی و بر اساس سلیقه سیاسی‌شان است.

وی با بیان اینکه صدا و سیما سلیقه سیاسی خود را فیلتر ارتباطی با دولت قرار داده است، تصریح کرد: کلیت نگاهی که بر صداوسیما حاکم است خارج از چارچوب اطلاع‌رسانی و وظیفه این رسانه است و همین موضوع موجب بی‌اعتمادی مردم به این رسانه شده است، از همین رو بسیاری از مردم برای دستیابی به اطلاعات به رسانه‌های خارجی مراجعه می‌کنند.

 

افزودن نظر جدید