مصرف برق بیت کوین از صنعت بانکداری و طلا کمتر است

فارس به نقل از رویترز نوشت: تحقیقات جدید نشان داده است که هم سیستم بانکداری سنتی و هم صنعت طلا، بیش تر از شبکه بیت کوین انرژی مصرف می کنند.
 

 

تحقیقات جدید شرکت ارز مجازی گلکسی دیجیتال نشان داده است که هم سیستم بانکداری سنتی و هم صنعت طلا، بیش تر از شبکه بیت کوین انرژی مصرف می کنند.

بر اساس این گزارش، مصرف برق سالانه بیت کوین ۱۱۳.۸۹ تراوات در ساعت است که شامل انرژی مصرفی شامل تمامی فعالیت های استخراج بیت کوین است. این رقم حداقل دو برابر کمتر از مجموع انرژی مصرفی در سیستم بانکداری است که سالانه ۲۶۳.۷۲ تراوات در ساعت در سراسر جهان برق مصرف می کند.

مصرف برق سالانه بیت کوین ۱۱۳.۸۹ تراوات در ساعت است که شامل انرژی مصرفی شامل تمامی فعالیت های استخراج بیت کوین است.

 

بخش استخراج ارز مجازی گلکسی دیجیتال اعلام کرد مصرف انرژی بیت کوین شفاف است و اندازه گیری آن با ابزارهایی نظیر شاخص مصرف برق بیت کوین کمبریج که می توان زمان واقعی مصرف را محاسبه کرد، آسان است درحالی که برآورد مصرف انرژی سیستم مالی سنتی بانکداری و صنعت طلا چندان آسان نیست. این شرکت، مصرف برق بخش بانکداری را با جمع آوری آمار از مراکز اطلاعات بانکی، شعبه های بانک ها، دستگاه های خودپرداز و مراکز اطاعات شبکه های کارتی تخمین زده است.

به نوشته این گزارش، «صنعت بانکداری به صورت مستقیم آمار مصرف برق را گزارش نمی کند... سیستم بانکداری خرده فروشی و تجاری نیازمند لایه های مختلف پرداخت است درحالی که بیت کوین پرداخت نهایی را ارائه می دهد.»

گلکسی دیجیتال همچنین، مصرف انرژی در صنعت طلا را با آمار برآورد تولید گازهای گلخانه ایی که شورای جهانی طلا گزارش می کند، محاسبه کرده است. بر اساس این تحقیقات، صنعت طلا سالانه حدود ۲۴۰.۶۱ تراوات در ساعت برق مصرف می کند.

 

افزودن نظر جدید