مطهری: حساسیت مجلس به 88 بیش از حد است

یک نماینده مجلس گفت: نمایندگان گزینه‌ها را بررسی می‌کنند و اینکه به ایشان رای ندادند نظرشان بوده و نمی‌شود گفت که حتما اعمال نظر سیاسی بوده است. به هر حال نقصی که در کار دولت وجود دارد این است که قبل از معرفی ارزیابی نمی‌کند و بدون ارزیابی فضای مجلس کسی را معرفی می‌کنند که احیاناً به بن‌بست می‌خورند.

به گزارش امید به نقل از ایلنا، علی مطهری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دو نقص و کاستی در کار مجلس و دولت وجود دارد؛ از طرفی مجلس حساسیت بیش از حد راجع به حوادث سال 88 دارد و از طرفی دولت ارتباط کاملی با نمایندگان مجلس حتی نمایندگان حامی ندارد. البته جلسه امروز رای اعتماد حالت خاصی هم داشت زیرا نامه وزیر پیشنهادی روز یکشنبه اعلام وصول شد و چهارشنبه جلسه رای اعتماد برگزار شد در این سه روز فرصت رایزنی و تحقیق کمی وجود داشت و پیش بینی می‌شد که به این شکل در بیاید.

وی در ادامه یادآور شد: یک علت این که این گزینه‌ها رای نمی‌آورند رفتار دولت هم است. ضرورتی ندارد رئیس جمهور به مجلس گوشه و کنایه بزند؛ اینها در رای نمایندگان تاثیر می‌گذارد، اگر روابط قدری دوستانه‌تر بود شاید همین گزینه رای می‌آورد زیرا مشکل اساسی نداشت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ارتباط با علت پرداختن نمایندگان به مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: نمایندگان گزینه‌ها را بررسی می‌کنند و اینکه به ایشان رای ندادند نظرشان بوده و نمی‌شود گفت که حتما اعمال نظر سیاسی بوده است. به هر حال نقصی که در کار دولت وجود دارد این است که قبل از معرفی ارزیابی نمی‌کند و بدون ارزیابی فضای مجلس کسی را معرفی می‌کنند که احیاناً به بن‌بست می‌خورند.

مطهری افزود: به نظر می‌رسد قدری حساسیت بیش از حد به حوادث سال 88 مانع رای اعتماد به وزیر پیشنهادی شد که این درست هم نیست مثل نامه اساتید دانشگاه برای رهبری در مورد حوادث آن روزها که تظلم و دادخواهی کردند. در آن زمان رهبری هم از حادثه کوی دانشگاه ناراحت بود و گفت که دل انسان را خون می‌کند این نکته مثبتی بود که وزیر پیشنهادی این نامه را امضا کرده بود اما آن را به عنوان جرم مطرح می‌کنند که درست نیست.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید