موگريني: توافق هسته اي با ايران تقريبا تکميل شده است

فدریکا موگرینی ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: دیپلمات ها در وین به امضای قرارداد تاریخی با ایران برای محدود کردن برنامه هسته ای این کشور نزدیک شده اند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از نهایی شدن تقریبی توافق هسته ای بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک خبر داد.

به گزارش امید به نقل از انتخاب، پایگاه اینترنتی شبکه خبری بلومبرگ در مطلبی به نقل از فدریکا موگرینی ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشت: دیپلمات ها در وین به امضای قرارداد تاریخی با ایران برای محدود کردن برنامه هسته ای این کشور نزدیک شده اند.

شبکه خبری بلومبرگ به نقل از فدریکا موگرینی اضافه کرد:« ما به توافق نزدیک شده ایم، توافق خوبی درپیش است.»

بر اساس این گزارش، موگرینی این مطلب را در ساعت های پایانی روز یک شنبه پس از ملاقات با جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت.

موگرینی افزود: هر دو طرف اراده سیاسی لازم را برای پایان نگارش پیش نویس پیمانی دراز مدت نشان داده اند. بر اساس این توافق ، فعالیت های هسته ای ایران از اواخر ژوئن یا ابتدای ژوئیه محدود خواهد شد. وقتی متن توافق نهایی شود، وزرای خارجه هفت کشور دوباره در پایتخت اتریش گردهم می آیند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه «گزینه تعویق در دستور کار نسیت» گمانه زنی ها را درباره اینکه ممکن است در گفتگوها وقفه ای نیاز باشد به شدت رد کرد.

سخنان خوش بینانه موگرینی با سخنان محتاطانه فیلیپ هاموند، وزیر امورخارجه انگلیس در تضاد بود. هاموند گفت: طرف ایرانی باید انعطاف بیشتری نشان بدهد و همه ما باید تصمیم های سختی بگیریم.

دیپلمات های روسی و آمریکایی نیز به شکل خصوصی از پیشرفت در گفتگوها خبر دادند اما نگفتند توافق چه زمانی نهایی می شود.

افزودن نظر جدید