ناجا: گشت‌های ارشاد 40 برابر شده است

معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: در کمتر از یک هفته می‌توانیم همه معتادان را جمع‌آوری کنیم اما همه جوانب انسانی را باید در نظر بگیریم.

به گزارش امیدنامه،، محمد سعید منتظر المهدی در دیدار با اعضای هیئت خادم الرضا(ع) قم که در دفتر این هیئت برگزار شد با بیان اینکه امروز تنها راه بیرون رفت از آسیب‌ها و پدیده‌های اجتماعی تشکل‌های مردم نهاد اسلامی و دینی هستند، تصریح کرد: هیئات مذهبی همچون هیئت خادم الرضا(ع) سابقه خوبی در این زمینه‌ها دارند.

وی با بیان اینکه جوانانی که از اهل بیت(ع) فاصله می‌گیرند، دارای آینده‌ای مبهم و نامعلوم خواهند بود و هیئات در این زمینه بسیار می‌توانند اثرگذار باشند، افزود: هیئات نیازی به تشکر ندارند اما به دلیل آنکه بخشی از فعالیت‌های ما را انجام می‌دهند از آن‌ها تشکر می‌کنیم.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ادامه داد: امروز در تمام دنیا، امنیت پلیس محور و دولت محور نبوده و مردم محور است و هیئات که از دل مردم هستند می‌توانند پلیس درونی انسان‌ها را بیدار کنند.

وی با بیان اینکه جوانانی که شور حسینی دارند، سرمایه اجتماعی هرجامعه‌ای هستند گفت: این جوانان امام حسین(ع) را با هیچ چیز عوض نمی‌کنند و ادامه دهنده راه همان جوانانی هستند که از قشرهای مختلف با خدا معامله کردند و آرامش و امنیت امروز حاصل خون این عزیزان است.

منتظرالمهدی اظهار کرد: وقتی به کشورهای اطراف نگاه کنیم، ارزش رهبری، شهدا و کشورمان را می‌دانیم و این آرامش و امنیت به سبب شور و شعور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز، پلیس در جامعه مظلوم است تصریح کرد: در کمتر از یک هفته می‌توانیم همه معتادان را جمع‌آوری کنیم اما همه جوانب انسانی را باید در نظر گرفت.

سخنگوی ناجا با اشاره به تعداد شهدا و مجروحین این نهاد گفت: هیچ کوتاهی از سوی پلیس جمهوری اسلامی در هیچ عرصه‌ای صورت نمی‌گیرد اما حجم کارها بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه اگر جوانان در هیئات و خانواده‌ها واکسینه شوند برنده خواهیم بود، یادآور شد: در این صورت اگر مواد هم باشد جوان به سراغش نخواهد رفت و نخستین ایستگاه در بحث اعتیاد خانواده‌ها هستند و از هیئت خادم الرضا می‌خواهیم که در این عرصه جدی‌تر وارد شود.

منتظرالمهدی بیان کرد: مردم باید مطالبه کنند که مواظبت از جوانان کار چه دستگاه‌هایی است و به عنوان مثال عفاف و حجاب دغدغه اصلی ماست اما در بحث عفاف و حجاب 26 دستگاه مسئولیت دارند و پلیس آخرین ایستگاه است.

وی گفت: در همین قم گزارش‌هایی برایمان می‌آید که حجاب و عفاف رعایت نمی‌شود اما در حوزه اجتماعی و فرهنگی باید از سازوکار خودش استفاده کرده و کار اساسی انجام داد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با بیان اینکه گشت‌های ارشاد 40 برابر شده است، اظهار کرد: جامعه‌سازی مستلزم خودسازی است و همه ما باید از خودمان شروع کنیم تا جامعه‌ای سالم داشته باشیم.

وی با تقدیر از فعالیت‌های هیئت خادم الرضا(ع) در همه عرصه‌ها از جمله فضای مجازی بیان کرد: باید این حوزه را مثل حوزه‌های دیگر تصرف کنیم و می‌توان با ارائه کارهای اثرگذار دو دقیقه‌ای در موضوعات اجتماعی، آثار آن را در جامعه مشاهده کرد.

منتظرالمهدی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به امر به معروف و نهی از منکر توجه ویژه‌ای دارد و انتظار داریم که اعضای هیئات نیز به امر به معروف و نهی از منکر بپردازند اما از هرگونه درگیری خودداری کنند زیرا برخورد وظیفه نیروی انتظامی است و نیروی انتظامی همواره با متخلفان برخورد خواهد کرد.

در ابتدای این دیدار حمید ناطقی مسئول هیئت و کانون خادم‌الرضا قم گزارشی را از فعالیت‌های این هیئت در عرصه‌های مختلف ارائه کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های این هیئت در خصوص عفاف و حجاب و اعتیاد تصریح کرد: همایش‌های زیادی در خصوص عفاف و حجاب با حضور علما و مراجع عظام تقلید برگزار شده است و در زمینه اعتیاد نیز دوره‌های زیادی با حضور کارشناسان برگزار شده و عده زیادی با حمایت و برنامه‌های این کانون از اعتیاد رهایی یافته‌اند.

افزودن نظر جدید