نامه‌های محرمانه از قم برای روحانی و جنتی

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تذکراتی غیرعلنی به وزیر ارشاد داشته و نامه‌هایی محرمانه هم برای رئیس‌جمهور ارسال می‌کند.

به گزارش امید، این را آیت‌الله مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور در گفت‌وگو با «خبرآنلاین» عنوان کرد.

 

به گفته وی، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در راستای توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «در مسائلی که در کشور واقع می‌شود، نظر دهید» در امور متعددی به صداوسیما به دلیل فیلم‌ها، برنامه‌ها یا موضع‌گیری‌هایش تذکراتی داده‌اند. حتی رئیس سازمان صداوسیما را به جامعه مدرسین یا جاهای دیگر احضار کرده و به او تذکراتی داده‌اند.

 

این عضو مجلس خبرگان افزود: به وزارت ارشاد هم تذکراتی داده‌ایم و مواردی بوده که به وزیر یا حتی رئیس‌جمهور نامه محرمانه نوشته‌ایم. ایشان حتی در مورد تذکرات دو سه نفر از اعضای جامعه مدرسین که خدمتشان رسیده و نظرات اصلاحی و اسلامی جامعه مدرسین را ارائه داده‌اند، دستوراتی را جهت اجرا ابلاغ کرده‌اند.

 

او در پاسخ به پرسشی که جویای جزئیات این نامه بود، اظهار کرد: ما بنای رسانه‌ای و علنی کردن این کارها را نداریم. آن افرادی را هم که خدمت رئیس‌جمهور رسیده‌اند نمی‌خواهیم به رسانه‌ها معرفی کنیم.

 

مقتدایی که می‌گفت در دولت گذشته هم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مشی مشابهی داشته، در پاسخ به اینکه «فکر نمی‌کنید رسانه‌ای شدن این موضوعات به گرایش بیشتر مردم به حوزه‌های علمیه کمک می‌کند؟» گفت: گاهی علنی شدن این تذکرات منجر به تضعیف دستگاه و مسئولان می‌شود.

 

وی با بیان اینکه "هدف روحانیت اصلاح امور است"، افزود: اگر روشی را که ما صلاح نمی‌دانیم، ادامه یابد، خلاف شأن حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی است. از همین رو تذکراتی ارائه می‌دهیم که معمولا مورد توجه قرار می گیرد و ما به هدفمان می رسیم. سر و صدا کردن درباره تذکرات روحانیت به رئیس‌جمهور منجر به تضعیف وی می‌شود.

افزودن نظر جدید