نخستین تصویر از حادثه مجتمع غنی‌سازی نطنز

یکی از سوله‌های در دست احداث مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن (نطنز) بامداد امروز - پنج شنبه -دچار آسیب شد که نخستین تصویر از این حادثه منتشر شد.

به گزارش امیدنامه ،این حادثه در یکی از سوله‌های در دست احداث مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی‌روشن(نطنز) رخداد داد که اولین تصویر آن منتشر شد.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که این رخداد هیچ‌گونه تلفات جانی نداشته و لطمه‌ای به فعالیت‌های جاری این مجموعه نیز وارد نکرده است.

وی تاکید کرد: از نظر احتمال ایجاد آلودگی نیز با توجه به غیر فعال بودن مجموعه ذکر شده جای هیچ‌گونه نگرانی نیست و هم اکنون تیم های کارشناسی سازمان در محل وقوع حادثه حاضر و مشغول بررسی علل این واقعه می باشند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی همچنین گفت: یکی از سوله ها که بامداد امروز دچار حادثه شد، سوله ای است که در فضای باز و فاقد مواد هسته ای بود که در واقع آلودگی هم ندارد.

کمالوندی خاطرنشان کرد: برخی شایعات از سوی رسانه های معاند در ارتباط با مساله آلودگی مطرح شده است که به هیچ وجه صحت ندارد. تیم های کارشناسی در محل حضور دارند و در حال بررسی علت حادثه هستند. علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی هم در اینجا حضور دارد؛ دوستان و همکاران موضوع را بررسی می کنند.

وی افزود: این سایت غیر فعال بوده است و مواد رادیواکتیو در آن نبود و از نظر نیروی انسانی هم کسی حضور نداشته و تلفاتی نداشتیم البته خسارات مالی و مادی داریم که در حال ارزیابی هستیم.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید