نشریه «الجمینر»:کاخ سفید ترمز ظریف را بکشد / «تهاجم فریبنده» وزیر خارجه ایران در آمریکایی لاتین باید متوقف شود

در نتیجه توافق هسته ای ایران و شش قدرت جهان محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران هفته گذشته برای ارسال پیام نفوذ جهانی ایران به سراسر جهان به پنج کشور آمریکای لاتین سفر کرد.

 

 به گزارش امیدنامه به نقل از انتخاب؛ نشریه الجمینر وابسته به صهیونیست های آمریکا نوشت: در نتیجه توافق هسته ای ایران و شش قدرت جهان محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران هفته گذشته برای ارسال پیام نفوذ جهانی ایران به سراسر جهان به پنج کشور آمریکای لاتین سفر کرد.

به گزارش «انتخاب»، ظریف یکی از مقامات ایرانی است که مشتاقانه توسط دولت اوباما با استقبال مواجه شد. 

بدون وجود یک قدرت خارجی برای کشیدن ترمز ظریف هیچ دلیلی برای توقف «تهاجم فریبنده» ظریف وجود ندارد. ظریف هم این مساله را درک کرده بود و گفته بود "جهان در نهایت آماده پذیرش ایران در وهله اول به عنوان یک ستون از نظم نوین و چندجانبه جهانی و در وهله دوم به عنوان یک شریک تجاری قابل اعتماد بعد از برداشته شدن تحریم هاست.»

او در صحبت هایش قبل از فرود هواپیما در کوبا به عنوان اولین مرحله از تور آمریکای لاتین بر اهمیت هیات اقتصادی متشکل از 60 نماینده از بخش خصوصی ایران که در این سفر او را همراهی میکردند تاکید کرد و گفت: ترکیب این هیات همراه نشان دهنده اهمیتی است که بخش خصوصی و دولتی ایران برای افزایش روابط با آمریکای لاتین قائلند.

آنچه در میان تعاریف اهداف سفر ظریف مغفول ماند چیزی بوده که ایران با آن در آمریکای لاتین ایجاد رعب و وحشت کرد:گسترش ایدئولوژی خود.

ظریف زمانی که در صحبت هایش مردم کوبا در زمانی که رژیم کمونیست همچنان بر سر قدرت بود را برای مقاومت در برابر جنایتهای امپراتوری آمریکایی مورد ستایش قرار م یداد به این مساله اشاره کرد. در پاسخ به این صحبت های ظریف، وزیرامور خارجه کوبا نیز ایران را برای موفقیت در سیاست خارجی اش و پشتیبانی مکرر از دولت های کمونیست وهمه کشورها برای توسعه انرژی هسته ای با اهداف صلح آمیز مورد ستایش قرار داد.

در واشنگتن این تحولات را به شکل دیگری دنبال میکردند. ایلینا راس لتینن رییس کمیته فرعی خاورمیانه و شمال آفریقا به واشنگن فری بیکن گفته بود که زمان بندی ظریف برای دیدار هایش قابل توجه است چرا که ایران میتواند از این دولتهای سرکش برای دور زدن تحریم های باقی مانده که منافع آمریکا را تضعیف میکند استفاده کند. راه کار های کلاسیک تهران استفاده از مراکز فرهنگی, سفارت خانه ها یا کنسولگری های جدید یا توافق های همکاری در زمینه های مختلف به عنوان پوششی برای اهدافش است.

ایران از دولتهای آمریکای لاتین همواره حمایت میکند. حضور ظریف در ونزوئلا سیگنال روشنی است و آن اینکه ایران خواهان حفظ امپراتوری های کوچک خود است.

تا زمانی که ما قصد برداشتن قدم های لازم را در آمریکای لاتین و دیگر مناطق آسیب پذیر در مقابل نفوذ ایران نداشته باشیم؛ سران ایران هیچ قصدی برای عقب نشینی نخواهند داشت.

افزودن نظر جدید