نماینده ولی فقیه در استان زنجان: امام جمعه نباید لیدر یک حزب سیاسی باشد/شیخوخیت دکتر عارف برای نظام مفید است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان گفت: امامان جمعه نباید لیدر یک حزب سیاسی باشند

به گزارش امید، آیت الله  علی خاتمی  در دیدار با  رئیس بنیاد امید ایرانیان، دکتر عارف را چهره ای علمی ،فرهنگی و خدوم جامعه اسلامی دانست و گفت: شیخوخیت دکتر عارف در مجمع تشخیص مصلحت نظام برای نظام مفید است.

وی با بیان اینکه میثاق هر جامعه‌ای متناسب با فرهنگ، باورها و قانون اساسی آن جامعه شکل می‌گیرد، افزود: احترام و عمل به قانون اساسی میثاق ملی ایرانیان به شمار می‌رود و تاکنون نیز بارها ملت ایران در صحنه‌های مختلف، پایبندی خود را به آن نشان داده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه احترام به میثاق ملی هر جامعه‌ای نشان از رشد و پیشرفت آن جامعه دارد، افزود: میثاق ملی ایرانیان، قانون اساسی است و پایبندی به همین میثاق ملی موجب تقویت انسجام ملی در جامعه می‌شود.

حجت‌الاسلام خاتمی افزود: ممکن است میثاق ملی حتی در شرایطی نیازمند اصلاح باشد که اصلاح و بهبود یا حتی در صورت نیاز تغییر آن برای بهتر شدن روند گاهی ضرورت پیدا می‌کند.

وی التزام به قانون و رعایت آن‌را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید متوجه بود که داشتن قانون بد، بهتر از بی‌قانونی است و همین وجود قانون موجب ساماندهی وضعیت و ایجاد وحدت‌رویه در اقدامات و تصمیم‌ها می‌شود.

امام جمعه زنجان تاکید کرد: انسجام ملی فقط حول محور قانون اساسی شکل می گیرد.

وی گفت:امام جمعه نباید لیدر یک حزب سیاسی باشد.

افزودن نظر جدید