نمی‌دانم،نشنیدم،نگفته،از خودش بپرسید 

 حضور محمد نبی حبیبی در رأس حزب موتلفه اسلامی عملاً سن این حزب باسابقه را چند سال کاهش داد، از این رو شاید توقع می‌رفت که موتلفه با حضور نبی حبیبی با ایده‌های جدید و تازه نفس تر مسیر سیاست ورزی را طی کند اما عملاً آنچه اتفاق افتاد، آنچنان تغییری با روال گذشته‌اش نداشت. البته در اتخاذ مواضع موتلفه صریح‌تر و حتی می‌توان گفت که بعضاً تندتر هم شد. نیم نگاهی به مواضع چند سال احیر موتلفه می‌تواند اثبات این مدعا باشد. چه آنکه درحالی که  مرحوم حبیب الله عسگر اولادی دبیرکل پیشین موتلفه در روزهای پایانی عمرش از حل مسأله حصر می‌گفت اما دبیرکل فعلی  تاکنون سخنی هم راستا با دبیرکل فقید جبهه پیروان خط امام و رهبری به میان نیاورده و بعضاً مواضع نسبتاً تندی درخصوص میرحسین موسوی و مهدی کروبی اتخاذ کرده است البته این را برخی به روحیه محتاط نبی حبیبی مرتبط می‌دانند. شاید به دلیل همین روحیه دبیرکل موتلفه باشد که او در مصاحبه با رسانه‌های اصلاح طلب کمی محتاط است چه آنکه پس از ماه‌ها پی گیری «روزنامه امید ایرانیان» برای گفت وگوی تفصیلی و حضوری با دبیرکل موتلفه، او  به دلیل آنچه محدودیت زمان اعلام کرد حاضر به گفت و گوی حضوری و تفصیلی با روزنامه الکترونیکی امید ایرانیان نشد و تنها به به پرسش‌های کتبی  پاسخ داد.پرسش‌هایی که پاسخ‌های یک خطی داشت و حتی یک بخش از برخی سؤالات 2 قسمتی هم بی پاسخ ماند. چه آنکه انبی حبیبی درباره جایگزینی فرد دیگری به جای او در سمت دبیر کلی موتلفه در سال گذشته پاسخی نداد. همچنین نبی حبیبی برخی گفته‌های دیگر اعضای موتلفه را نیز تکذیب کرد. چه آنکه اسدالله بادامچیان، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه چندی پیش در گفت و گویش با ایسنا گفته بود که «نامزد حزب موتلفه برای انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم، نامزد اصلح است؛ چراکه بیشترین ویژگی‌های ریاست‌جمهوری را دارد.» اما نبی حبیبی این گفته هم حزبی‌اش را تکذیب کرد و گفت که بادامچیان چنین چیزی را نگفته است. به هر روی اما مصاحبه پیش رو، جای دیالوگ دو طرفه به مونولگی یک طرفه تبدیل شده است .با این وجود روزنامه الکترونیکی امید ایرانیان از آقای محمد نبی حبیبی به لحاظ وقتی که برای پاسخ به سؤالات اختصاص دادند تشکر می‌کند.

 

 

 

مشروح پرسشهای امید ایرانیان و پاسخهای دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه می‌آید:

 

طی روزهای اخیر، رهبر انقلاب، صراحتاً اعلام کردند که حضور احمدی نژاد در انتخابات به صلاح نیست. فکر می‌کنید با این وجود و با تجربه اینکه او در دولتش رفتارهایی بر خلاف نظر رهبری همچون حضور مشایی در دولتش را داشته است، این بار استراتژی‌اش چه باشد؟

آقای دکتر احمدی‌نژاد به مصلحت‌سنجی مقام معظم رهبری یک پاسخ مثبت داده و تبعیت خود را اعلام کرده است.

اگر او شخصاً در انتخابات حضور پیدا نکند و از کاندیدایی در سایه حمایت کند، چه طور؟

بنده از نحوه حضور آقای احمدی‌نژاد در انتخابات آینده خبر ندارم و نمی‌دانم از چه نامزدی حمایت خواهند کرد.

با توجه به اینکه یکی از اصول اصولگرایان، حرکت بر مدار صحبت‌های رهبری، تکلیف آنها با کاندیدای احتمالی احمدی نژاد و حضور در سایه او در انتخابات چه خواهد بود؟ چراکه چندی پیش آقای باهنر اعلام کرده بود که مشغول رصد افراد مد نظر (از احمدی نژاد نیز اسم برده بود) برای انتخابات ریاست جمهوری هستیم؟

اصولگرایان در انتخابات آینده بر اساس خرد جمعی به یک نامزد خواهند رسید در انتخابات شوراها هم به یک فهرست می‌رسند.

اصولگرایان در انتخابات 96 چه استراتژی را پیش خواهند گرفت؟ آیا موتلفه تابع نظر جامعتین خواهد بود؟

پاسخ: احتمال می‌دهم راهبرد اصولگرایان در انتخابات آینده همانند انتخابات مجلس دهم، یک صدا یک فهرست باشد.

آقای بادامچیان گفته بودند که کاندیدای موتلفه اصلح است. اگر نظر جمعی اصولگرایان روی فرد دیگری باشد، آیا موتلفه کاندیدای دیگری معرفی می‌کند؟

پاسخ: آقای بادامچیان چنین حرفی را نزده‌اند. ما در گفتگوی خود با دیگر اضلاع اصولگرایی امیدواریم به یک نفر برسیم.

آقای ترقی گفته بودند که در مقطعی قرار بود که دبیر کل موتلفه(شخص شما) تغییر کند و موتلفه روی به جوانگرایی بیاورد؟ شما طرح مسأله تغییر خود را در سال گذشته در انتخابات موتلفه تأیید می‌کنید؟ نکته دیگر اینکه با توجه به اینکه تغییراتی در حزب موتلفه ایجاد شده است به نظر می‌رسد این حزب روی به جوانگرایی آورده است، آیا در موتلفه شما به این نتیجه رسیدید که باید معیارهای این حزب با مسائل روز مطابقت داشته باشد؟

روند جوانگرایی در حزب مبتنی بر تصمیمات مرکزیت حزب، نسبتاً خوب پیش می‌رود و آثار و نتایج آن هم تا کنون برای اعضای حزب در سراسر کشور ملموس بوده است و انشاالله ادامه خواهد یافت.

خیلی از چهره‌های اصولگرا از جمله آقای باهنر و مصباحی مقدم بر این باورند که اصولگرایان چهره‌های کاریزماتیک خود را از دست داده‌اند، نظر شما چیست؟ اگر اصولگرایان هنوز چهره‌های کاریزماتیک دارند، می‌توانید یکی از آنها را نام ببرید؟در همین راستا اصولگرایان معتقدند که حتی الان در جامعتین نیز چهره کاریزماتیکی نیست، چراکه  در انتخابات مجلس گذشته نتوانستند نقش فصل الخطابی را بین کاندیداهای اصولگرا بازی کنند و نتوانستند توفیق چندانی حداقل در تهران کسب کنند؟

در اردوگاه اصولگرایان به اندازه کافی رجل سیاسی و مذهبی وجود دارد و ما از این بابت کمبودی نداریم. کسانیکه در گذشته به عنوان نامزدهای ریاست جمهوری از سوی اصولگرایان مطرح شدند عمدتاً افراد برجسته‌ای بودند که برخی از آنها می‌توانند این مسئولیت را پذیرا باشند.ضمناً افراد تازه نفس هم غیر از نامزدهای قبلی، واجد شرط نامزدی ریاست جمهوری هستند.

چندی پیش آقای حداد عادل طی مصاحبه‌ای اعلام کردند که اشتراکات دو جریان را می‌توان با حضور اشخاصی از دو جریان فکری از جمله خودشان و آقای عارف، تقویت کرد. چرا تا کنون اصولگرایان در این راستا پیش قدم نشده‌اند. درحالی که چهره‌هایی همچون عارف، ماه‌ها قبل از انتخابات مجلس ایده ائتلاف نسبی با اصولگرایان را مطرح کردند که با برخورد سد اصولگرایان مواجه شد.

چنین چیزی را من نشنیدم. اگر شما با آقای حدادعادل مصاحبه کردید. همین سؤال را از ایشان بپرسید.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید